Maruma Startet 28.November.2014 Link til dette innlegget Startet 28.November.2014 Jeg har store problemer med kavitasjon på mine B3 propeller. Eller det er jo egentlig den bakre som får juling. Er dette vanlig? Største problemet med dette er at det gror vilt og jeg må skrape rur ganske ofte. Jeg har lest litt om emnet her og det at propellene ikke skal møtes på toppen hjelper ingenting. Regner med å måtte bytte den bakre propellen etter kommende sesong, da har den gått tre sesonger og noe rundt 200 timer. Er det stålpropeller som er løsningen her? Eller er det noen som har noen smarte triks i ermet? Jeg har forøvrig sett litt rundt på båter etter opptak og ser ikke noen som problemet i likhet med mitt problem. Jeg har tenkt litt på tæring også, anoden på drevet bak propellene er veldig spist etter en sosong, mens den på sjoldet holder sikkert i fire fem sesonger. Syns dette er litt merkelig. Har ikke landstrøm bare for å nevne det, trekker noen ganger en kabel ombord for lade med en dobbeltisolert lader. Ingen merkbar forskjell fra fjoråret hvor jeg ikke ladet i det heltatt. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 28.November.2014 Link til dette innlegget Svart 28.November.2014 Helt vanlig dessverre. Blir verre når du trimmer helt inn. Står til og med i instruksjonsboken. Stål er tingen Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 28.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2014 Da tar jeg sikte på stål ettervert. Takk for svar SvartRøyk :-) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 28.November.2014 Link til dette innlegget Svart 28.November.2014 Hvordan er prisen på stål nå. Etter marked alu er jo overkommelig. Mine er også ganske så prikkete Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.