Scand7100 Startet 30.November.2014 Del på Facebook Startet 30.November.2014 Ønsker tips om bøker å lese i vinter helst om gamle motor skrøner og gutta som seilte i 2. Verdenskrig.. Tips ønskes.. Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 En Sjøens Helt - trilogi av Jon Michelet. Har startet på første bok, Skogsmatrosen, og anbefales så langt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 Stod en del om slik litteratur i siste utgaven av magasinet fra Redningsselskapet, hvis du har / kan få fått på det. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 En Sjøens Helt - trilogi av Jon Michelet. Har startet på første bok, Skogsmatrosen, og anbefales så langt :-) Enig. Har lest bind 1. Spennende lesning og imponerende detaljrik. Vanskelig å legge fra seg. Gleder meg veldig til jeg har skafft meg de neste to bøkene i serien. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 1.Desember.2014 Del på Facebook Svart 1.Desember.2014 Har lest alle 3 bøkene, nesten umulig å legge fra seg når en først har begynt. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 1.Desember.2014 Del på Facebook Svart 1.Desember.2014 For de som liker gamle ferger på vestlandet.... "Fram og tilbake over fjorden" Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 2.Desember.2014 Del på Facebook Svart 2.Desember.2014 En Sjøens Helt - trilogi av Jon Michelet. Har startet på første bok, Skogsmatrosen, og anbefales så langt :-) I høst kom jo bok nr 3 "Gullgutten" ut - og vi er ennå ikke kommet lenger enn til året 1941. Så her snakker vi om mer enn en trilogi. Opprinnelig var nok "En sjøens helt" ment som en trilogi, men Michelet ombestemte seg da den første boka "Skogsmatrosen" fikk så umåtelig god mottakelse. Årets bok "Gullgutten" fikk sekser i VG. Ettersom vi har lest de to foregående og frua har bursdag i morgen - tror jeg sannelig at jeg ikke venter til jul. Er en glad i page-turnere, hvor lesinga går av seg selv og en ikke får skrudd av nattbordslampa før en skal på jobb dagen etter, kan jeg trykt anbefale serien "Brobyggerne" til Jan Guillou". Der er det en del båtliv. Blant annet når en av de norskfødte brødrene, Lauritz, seiler fletta av Keiser Wilhelm i Kiel. Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Hakkannen Svart 2.Desember.2014 Del på Facebook Svart 2.Desember.2014 Ikke så mye motorskrøner akkurat, men "Den siste viking" av Johan Bojer er en levende bok om hverdagslivet i et fiskevær for hundre år siden. Anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 2.Desember.2014 Del på Facebook Svart 2.Desember.2014 Leste bok nr 3 Gullgutten like etter at den kom ut i høst, også i denne boken ble jeg liksom sugd inn. Like fantastisk bra som nr1 og 2 , så bra at den var ferdiglest på 5 dager. Anbefales virkelig! Anbefaler også brobyggerne av Jan Guillou. Sitér dette innlegget Link to post
geirmund Svart 2.Desember.2014 Del på Facebook Svart 2.Desember.2014 Haiene, av Jens Bjørneboe Sitér dette innlegget Link to post
baymerc Svart 6.Desember.2014 Del på Facebook Svart 6.Desember.2014 Litt "off topic" til din tittel ,men om de aller første norrøne sjømenn. Forfatter: Kåre prytz "lykkelige vinland" Om at columbus mm, hadde både inngående kjennskap og kart til vikingenes seilinger til amerika. Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 6.Desember.2014 Del på Facebook Svart 6.Desember.2014 I samme ånd / kvalitet som En sjøens helt og Brobyggerne-bøkene (om ikke bedre): Vi, de druknede av Carsten Jensen. Fantastisk dansk murstein av en bok som handler om skipsnasjonen Danmark / Ærø fra 1850 - 1945. Danskene har også sin egen "Den siste viking", også en veldig god bok med mye seiling: http://manneboker.blogspot.no/2012/09/den-siste-viking.html Ellers så går jeg aldri lei klassiker-triologien om mytteriet på Bounty av Nordhoff og Hall. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Desember.2014 Del på Facebook Svart 6.Desember.2014 Skriver under på at "En sjøens helt" er et must! Gleder meg til bind nr. 3 ligger under juletreet litt senere denne måneden Ellers vil jeg absolutt anbefale "Krysseren Blücher" av Alf R. Jacobsen http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4995449 Nå har antagelig jeg litt ekstra interesse av denne historien i forhold til vrakdykking og historien rundt det, men dette er absolutt en fortelling som belyser de krigens første dager og tiden før i et meget interessant og kritisk lys. Verd å lese Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kenneth83 Svart 7.Desember.2014 Del på Facebook Svart 7.Desember.2014 Har lest sjøens helt og venter no den siste boken under juletreet, har i mellomtiden begynt på "krigseilerens dagbok" og den er også interessant lesning, litt ettersom jeg kommer fra askøy og det er en sann historie og:) http://m.db.no/2010/09/06/kultur/bok/litteratur/litteraturanmeldelser/anmeldelser/13227245/?www=1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.