Asbjørn2 Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Jeg bestilte akkurat nye sensorer til min motor siden jeg går over til digital visning via NMEA2000. Kjøpte nye siden jeg trenger kalibreringstabell. Brukte denne butikken, de ser ut til å ha sensorer med de aller fleste gjengetyper og har sensorer både med og uten innebygget alarmbryter: https://vdo-webshop.nl/en/91-vdo-engine-monitoring-sensors Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 hegra skrev 54 minutter siden: Kjøpte som du har tenkt både tempmåler og oljetrykkmåler på biltema for en del år siden. Giverene til instrumentene sto den gang ikke på nettsidene og heller ikke i katalogen, men de hadde til begge når jeg var i butikken. Til og med overganger i tilfelle giveren ikke passer direkte i motoren hadde de et utvalg av. Kjøp både giver og instrument for det er slett ikke sikkert instrumentet du har samarbeider med giver fra biltema. Får sjekke på den lokale biltema om de har noe som passer på tirsdag når båten er i havn. Om ikke får jeg prøve fra butikken Asbjørn nevner. Noen som vet hvilke gjenger som er på en sådan 3QM30 fra 1980?? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
bjørn13 Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 hei, har lastet flere servise manuell i pdf til yanmar 4jhte men ingen av de har en tegning med oversikt på temp giver som Lars har lagt inn har. linken som er har åpner kun 2 sider. har noen link til full servise manuell? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Jeg har skannet hele servicemaualen, noen mer utførlig manual tror jeg ikke finnes, og du finner den på sagaforumet.com her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bjørn13 Svart 16.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2018 takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.