Eureka Startet 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2014 Forventer ikke at dette blir den store tråden, men jeg må bare få dette ut av hue. Jeg lar meg irritere, når jeg sitter ved kjøkkenvinduet. Min kjære var snill og kjøpte en pynteseilbåt fra Kremmerhuset... Men hver dag jeg sitter her, irriterer det meg at det er en feil ved den, og irritasjonen slipper ikke, selv etter 4 måneder. Forsøker å leve med det, ikke legge merke til det, overse det... Men nei. -og nå sitter jeg her, og deler min innerste irritasjon på verdensveven. Om jeg begynner å modifisere båten, så er jeg redd det blir misnøye... Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Hehe. Tanken var jo god:-) Tror du hun legger merke til det hvis du snur riggen da? Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Big Horn Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Og ikke glem å borre opp nytt mastehull Jeg forstår din irritasjon fult ut, og synes du har vært overbærende som har holdt i 4 måneder uten å dra fram verktøykassa! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Jeg lar meg irritere, når jeg sitter ved kjøkkenvinduet. Men hver dag jeg sitter her, irriterer det meg at det er en feil ved den, og irritasjonen slipper ikke, selv etter 4 måneder. ...og slik går no dagan, mens det stunder mot vår Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Framtia Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 sett på et akterstag i samme slengen slik at du får strammet forstaget, gir mindre sag og du får åpnet toppen av storseilet. Er det gjennomgående mast? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Maruma Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Hehe, forstår den veldig godt Eureka. Jeg hadde IKKE klart å ha den stående sånn..... nei, fram med drillen å få riggen riktig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) Masten må flyttes frem og riggen må snues 180grader. Gamle mastehullet må spakles. Epoxy og divynicell? Jeg er ikke sikker på om det er gjennomgående mast eller om den står på dekk. Om det er det siste, så må det vel forsterkes med mastestøtte... :) Nei, tror ikke jeg tør gjøre noe med det. Har nevnt det en gang for henne, og lar det være med den ene gangen :) hehe. Alle båtene de hadde i butikken var rigget feil, så det hjelper ikke bytte. Har kjøpt en annen båt som står på stua. Når jeg ser på den, så slipper irritasjonen taket... Inntil jeg kommer inn på kjøkkenet. Tidligere i år lå det en nydelig 12,5'er på bøye rett nedpå fjorden her. Den var fin å hvile øynene på. Men nå er den i vinteropplag... Redigert 9.Desember.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) Om hun strikker en genser til deg og oppdager en feil med mønsteret, så rekker hun opp igjen om det så er 1000 masker. Jeg tror hun vil forstå deg. Redigert 9.Desember.2014 av Zitt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Framtia, jeg er redd et akterstag kommer i konflikt med akterliker på storseilet. Igrunn et under at riggen ikke har havarert enda. I kveld er det meldt 18ms fra sør. Bildet er tatt rett mot sør... Så da tenker jeg det blir temmelig rufsete her i vinduskarmen. Spørs om jeg ikke må ta et rev før jeg går på jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Ja, sånn er det med kinesisk barnearbeid; null kvalitetsfølelse! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) Har klart å holde fingra unna til nå, men prøvde meg på masta om den var løs, men akk. Sitter dønn og jeg er redd for brudd helt ved dekk. Tenkte å snu riggen. Jeg skulle klart å leve med at bommen strekker seg litt langt bak. REM, ja, snart snur sola. Heldigvis har jeg Comforten på vannet og sjøklar når det butter imot. Redigert 9.Desember.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det blir jo fort gjennomtrekk der om du lukker opp vinduet. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Kva med ein prøvetur på sjøen? Det er meldt mykje vind i ettermiddag kveld? Er du heldig klarar den ikkje å kryssa tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Worry, jeg skal si deg at det vinduet der har det det vært god trekk i ei stund. -la inn nye tettepakninger i dag... Men om båten faller uforvarende ned på gulvet fordi "noen" åpner det vinduet, så brekker nok masten. Og da må den rigges på nytt... Hmmmm. -nei, nå får jeg komme meg på jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det er vel også et bevis på at barnearbeid forekommer i Østen. Burde kanskje brenne dette beviset ? Du kan jo bli tatt for det.. tror jeg.. Dumt å gå i fengsel for den båten der. Kan jo fort bli narkoman og voldelig av å sitte i fengsel. Er nok best for kona at.. (kom deg på jobb nå!) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Enda godt jeg har både leger, psykiatere og psykologer til kollegaer... Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Har noko liknande, laga i metall, der også seilføringa strid mot all moral. Gåve dette også, står fint plassert i stova enn so lenge! Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 For å gjøre vondt værre: Snu kjølen Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
mons Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Jeg tror den hadde vært artig på vannet. Tenk deg følelsen når du bakker til kai for seil, eller bakker forbi de andre i en regatta. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Herman Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Tenkte å snu riggen. Jeg skulle klart å leve med at bommen strekker seg litt langt bak. Du behøver ikke å snu masta. Det holder vel å bytte om storseil og fokk? Det ser ut som at alt er festet med øyeskruer. Skru ut/knip av og monter på den andre siden av masta. Og så må du flytte skjøtepunktet for fokka noe. Innfesting av storseilsbom og fokk i dekk ser det ut som at du bare kan flytte over og la øyeskruen stå igjen Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Svaap Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Hehehe!!! Lo godt av den der.... :lol: Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det hang en keramikkskipper med et svært ratt, sydvest og pipe samt et stort glis nede i salongen når jeg kjøpte båten. Veldig 70 tallstil og av en eller annen grunn irriterte den meg. Beklager på vegne av tidligere eier som syns fint om denne tingen, skipperen fikk en våt grav. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Er det en Bavaria? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Skammekroken på deg også, Mulligan :-) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Jeg foreslår at du bare kjøper en slik og setter foran... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.