Jump to content

Maritim pynteting til irritasjon.

Eureka

Recommended Posts

Forventer ikke at dette blir den store tråden, men jeg må bare få dette ut av hue.

Jeg lar meg irritere, når jeg sitter ved kjøkkenvinduet. Min kjære var snill og kjøpte en pynteseilbåt fra Kremmerhuset... Men hver dag jeg sitter her, irriterer det meg at det er en feil ved den, og irritasjonen slipper ikke, selv etter 4 måneder. Forsøker å leve med det, ikke legge merke til det, overse det... Men nei. -og nå sitter jeg her, og deler min innerste irritasjon på verdensveven.

bilde

Om jeg begynner å modifisere båten, så er jeg redd det blir misnøye...

Jeg lar meg irritere, når jeg sitter ved kjøkkenvinduet. Men hver dag jeg sitter her, irriterer det meg at det er en feil ved den, og irritasjonen slipper ikke, selv etter 4 måneder.

...og slik går no dagan, mens det stunder mot vår :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Masten må flyttes frem og riggen må snues 180grader. Gamle mastehullet må spakles. Epoxy og divynicell?

Jeg er ikke sikker på om det er gjennomgående mast eller om den står på dekk. Om det er det siste, så må det vel forsterkes med mastestøtte... :)

Nei, tror ikke jeg tør gjøre noe med det. Har nevnt det en gang for henne, og lar det være med den ene gangen :) hehe. Alle båtene de hadde i butikken var rigget feil, så det hjelper ikke bytte.

Har kjøpt en annen båt som står på stua. Når jeg ser på den, så slipper irritasjonen taket... Inntil jeg kommer inn på kjøkkenet.

1418124448.jpg

Tidligere i år lå det en nydelig 12,5'er på bøye rett nedpå fjorden her. Den var fin å hvile øynene på. Men nå er den i vinteropplag...

Redigert av Eureka (see edit history)

Har klart å holde fingra unna til nå, men prøvde meg på masta om den var løs, men akk. Sitter dønn og jeg er redd for brudd helt ved dekk. Tenkte å snu riggen. Jeg skulle klart å leve med at bommen strekker seg litt langt bak.

REM, ja, snart snur sola. Heldigvis har jeg Comforten på vannet og sjøklar når det butter imot.

Redigert av Eureka (see edit history)

Tenkte å snu riggen. Jeg skulle klart å leve med at bommen strekker seg litt langt bak.

Du behøver ikke å snu masta. Det holder vel å bytte om storseil og fokk? Det ser ut som at alt er festet med øyeskruer. Skru ut/knip av og monter på den andre siden av masta. Og så må du flytte skjøtepunktet for fokka noe. Innfesting av storseilsbom og fokk i dekk ser det ut som at du bare kan flytte over og la øyeskruen stå igjen

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...