BØstrøm Startet 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2014 Vurderer nytt varmesystem i båten,en 43fots vinterisolert stålbåt. Leser på nederlandsk at startstrømmen for en Kabola HR 400 er på hele 780watt, og tror det var rundt 300 under drift. (Hvis nederlandsken min er god nok). Det var da voldsomt til strømforbruk? Er dette eventuelt bare når den brenner? Virker ikke som om man kan basere seg på batteristrøm med ett slikt strømforbruk. Noen som har erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Har du sett her: http://www.farco.org/kabola.html Noen modeller bruker visst ikke strøm i det hele tatt. Farco er jo medlem her på forumet, og så vidt jeg forstår gir han gode rabatter til medlemmer. Han holder til i Kabelgata i Oslo. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
liberty Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Jeg har en kabola på14Kw i båten og er veldig fornøyd med den. Den er en 24V utgave og den bruker mindre strøm en Eber D5 som jeg hadde før.Når vannet har oppnådd temperatur som det skal ha så er det bare sirkulasjons pumpen som trekker strøm og brenneren er bare inn i ca 1min hvert 5 til 10 min. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det siste svaret var svært klargjørende. Jeg har snakket med Farco for ett halvt års tid siden, og bedt Kabola i Nederland om at eventuell handel skal foregå via Norsk forhandler. Men foreløpig er usikker på hvordan dette vil bli håndtert, og synes det er leit å mase på ham foreløpig. Båten ligger i Nederland, men vil forhåpentlig havne i Norge etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.