Fjordland Startet 10.Desember.2014 Del på Facebook Startet 10.Desember.2014 Har en gammal yamarin (1995) som er nokså slitt i gelcoat. Prøvde meg litt forsiktig med våtsliping (2000 papir) og rubbing idag, men usikker på hvor mye eg kan slipe på denn. Legger ved et bilde. Ser ut som det skinner gjennom et lag med noe blått?? Skrapa litt i den ene taukassen og kan ikkje se det er noe blått mellom gelcoat og glassfiber? Er dette noe eg kan slipe bort og polere opp igjen. Eller må eg legge på nytt for å få den blank og fin igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Forsøk med denne, selv har jeg meget god erfaring med den. http://www.mekk.no/bat/batpleie-vedlikehold-og-kjemi/rengjoring-og-polering/hempel-rubbing-liquid-0-5-l/ Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Knude Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Hei ! Det var litt vanskelig å se på bildet ditt, men i brangsjen så sier man at "nå har du pusset det blått" Da er du igjennom gelcoaten og poliesteren som ligger mot gelcoaten blir lyse blå. Du må da legge på ny gelcoat på et mye større parti i mange lag før du igjen pusser ut. For å blanke opp en sliten gelcoat så er det normalt tilstrekkelig å maskinrubbe. Lykke til videre med rubbinga ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Fjordland Svart 10.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Var det eg fryktet... Den er veldig matt, det skal eg nok få blankt igjen med rubbing. Men er en del sprekker i gelcoaten og steder der det skinner gjennom blått. Så eg får vel bruke ein sessong til å manne meg opp til sprøyte den på ny... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Autosol blandet med vann er ganske effektivt for å friske opp gammel gelcoat. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.