AlexLinga Startet 14.Desember.2014 Del på Facebook Startet 14.Desember.2014 (redigert) Hei, jeg har hatt denne motoren i over et halvt år nå og når jeg har satt den i gir når den sto på sjøen helt på tomgang så har den ristet veldig mye, trodde gjerne dette var normalt og den har oppført seg sånn siden jeg kjøpte den ny hos båtforhandler sammen med en Buster 15 fot, 2010. Nå når jeg har tatt den på land skulle jeg ferskvannskjøre den også prøvde jeg og sette den i gir, da kom det en fæl klunke lyd nede fra propellen/giren, veldig usikker på hva dette er og om det er problem med giren så må jeg klage til de jeg kjøpte båten hos, motoren har gått ca 68 timer. Har noen en ide hva dette kan være? Den rister kun helt nede på tomgang i gir framover, øker jeg turtallet litt så gir den seg. Har ikke testet dette på land da jeg ikke tørr. Redigert 14.Desember.2014 av AlexLinga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sander.vb2000 Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Er det garanti på motoren? Tror yamaha har 5 års garanti Sitér dette innlegget Link to post
AlexLinga Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Det kan jeg ikke svare deg på, det fikk ikke vi høre noe om hos de vi kjøpte båten hos. Kjøpt hos Båt berge AS, de selger Buster båter med Yamaha på. Sitér dette innlegget Link to post
AlexLinga Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Nei, Yamaha utenbords motorer har 3 års garanti Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Ville levert inn motor for en sjekk av innstilling av gir. Kan være det må en fininstilling til. Sett på min 9.9 Sport at ting må etterjusteres etter en del timer. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 (redigert) Hvis du har satt den i gear med kjøleklokke og ikke stamp, så tror jeg klunk lyden er normal. Gearet tar tak. Forøvrig er det anbefalt å ta av propellen for å unngå stygge kuttskader ved et uhell. Redigert 14.Desember.2014 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sander.vb2000 Svart 15.Desember.2014 Del på Facebook Svart 15.Desember.2014 Tror min yamaha f9,9 2013 har 5 års garanti... Du burde allefal spørre der du kjøpte den ;) Sitér dette innlegget Link to post
AlexLinga Svart 16.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2014 Sjekker du yamaha sine sider står det 3 års garanti på utenbordsmotorer og 5 års garanti på MC og arbeids ATV. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 16.Desember.2014 Del på Facebook Svart 16.Desember.2014 Yamaha har 3 års garanti, men det er allikevel 5 års reklamasjonsrett i henhold til Kjøpsloven. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.