rockmoen Startet 14.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Desember.2014 Hei. Jeg plukket ut en mini ventil på dieseltanken min (stenger mellom styrbord og babord tank) som jeg målte til ca.16.7 mm på gjengene. Kom frem til at det tilsvarer 21/32 i tommer. Men jeg finner ingen mini ventil som passer til dette. Skal kople til et 10 mm koberør på andre siden. Noen som har tips til hvor jeg kan skaffe dette eller en annen god løsning? Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 14.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2014 Det høres ut som en ventil i størrelse 1/2". En rørlegger kan sikkert hjelpe deg med både en ny ventil og koblinger til røret. For det finnes ikke noen ventiler eller rør-deler i de tommene du oppgir. Kan tenke meg at stussen som ventilen skal på har en innvendig diameter på ca 10-12 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 14.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2014 Noooja. Eg vil meina at den diameteren ligner adskillig meir på 3/8" rørgjenger enn 1/2". Og so vidt eg har forstått so er der noko litt spesielt med rørgjenger, fordi dei skal passe til den utvendige diameteren til eit rør som hardet aktuelle tommemålet som innvendig diameter Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 14.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2014 Det kan du sikkert ha rett i. Er vel jeg som tenker litt feil når det gjelder diameter. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2014 Denne er kjekk La meg se... tipper det er 3/8" BSP. Men stigningen må man alltid måle Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dinamo Svart 14.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2014 Gjengestigning er ogso kjekke ting, for dei som lurer på desse talla. Det står noko om i kolonnen for dimensjon og er tallet etter x. Rør som er målt i millimeter har små tall, der er mange størrelser som har 1,5 - det er avstanden mellom to gjengetopper i mm. Rør som er målt i tommer har større tal, og der tel dei antall gjenger pr tomme. (17 blir ganske akkurat same stigning som 1,5 mm.) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.