johnarne Startet 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2014 hei, jeg har mulighet til å kjøpe en 19 fot glasfibersnekke med en fm L2 motor tror jeg det er..båten har tatt inn vann fra der propellen går ut mener eier..kan det stemme?nederste del av motor står i vann..se bilder..og det elektriske ser det ut som en amatør har gjort.. båten kan jeg få meeeget billig.kan motor være skadet av at den har "plumpet litt" ?hvor langt opp med vann er max en motor tåler?båten ligger fortsatt på vannet,og måå opp asap (derfor så billig håper jeg)håper på svar på mine kansje dumme spørsmål så fort som mulig :) Kommentar fra moderator: Rettet bildelinker Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Bilder? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Hei og velkommen til båtplassen Her er en brukerveileding for bildebruk: https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Teerex Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Propellaksling altså Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 (redigert) jeg kan meget lite om båt, men han sier det er der det lekker inn, og ikke har hatt tid til å lense den.. Redigert 17.Desember.2014 av johnarne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Den dyreste delen er fremdeles ikke under vann. Burde ikke være noe problem men du har dårlig tid. Få eventuellt båten innendørs og få bort vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Tenkte på starter/dynamo Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 (redigert) Håper vannet ikke er over røret til olje-peilepinnen. og ikke har hatt tid til å lense den.. he he ja ja. Bør snar sette av litt tid nå vel Redigert 17.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Hei og velkommen til båtplassen Her er en brukerveileding for bildebruk: https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/ tusen takk for det, kommer til å bli aktiv her inne etter hvert ettersom j kansje er båt eier snart ;) Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Tenkte på starter/dynamo nei det har ikke kommet helt opp ditt tror jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Her inne er det bra aktivitet hele året. Mange flinke folk som kan det meste og mye hjelp å få. Pluss en mengde annet artig/nyttig lesning. Er det en prosjekttråd på gang? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Sørlandet2 Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Hvis selger hevder motor, og eletrisk anlegg ikke har tatt skade av vann. Er det da ikke bare å lense å teste den før kjøpet? Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 ja dette har offisielt blitt en prosjekttråd... jeg har blitt båt eier. da vet jeg at den skal tømmes for vann og plukkes opp i morgen rett etter jobb :) oppdatering kommer etter hvert Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Hvis selger hevder motor, og eletrisk anlegg ikke har tatt skade av vann. Er det da ikke bare å lense å teste den før kjøpet? tidligere eier er mye på reisefot og ikke tid eller interesse nok. Til DEN prisen er til og med kalesjen værdt det dobbelte av hva j gir for den. tror det blir bra med litt TLC. og opplag innendørs :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Se det, Gratulere som båteier Er det en Diana 19 fot snekke dette? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Worry II Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Om du ikke har båt, så er det klart du skal kjøpe denne. Kom i gang. Du vil ikke angre. Båt er hobby og suveren hodebry. Velkommen på forumet og lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 vet ikke merke på denne jeg.. gjør dere? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Vanskelig å si ut i fra bildet men vi snakker vel om tidlig 70 tall her. På Hedmark vet de tydeligvis ikke forskjell på kryssholt og halegatt.... Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Ligner på skilsø 23 men???? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Bøljan Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Eller Herwa 23 Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Vanskelig å si ut i fra bildet men vi snakker vel om tidlig 70 tall her. På Hedmark vet de tydeligvis ikke forskjell på kryssholt og halegatt.... vi er litt bakvendte her oppe må plutselig lære meg mye jeg nå... Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Eller Herwa 23 burde vel være noe type merke på den et sted, skal se litt nermere på den i morgen når det er lyst ute. tror ikke det er en 23" skal måle den i morgen jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Vanskelig å si ut i fra bildet men vi snakker vel om tidlig 70 tall her. På Hedmark vet de tydeligvis ikke forskjell på kryssholt og halegatt.... Det gjør ikke du heller tydeligvis... Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
FM 8-12 Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Hærlig....hehe.. kryssholt og halegatt er det samme hos meg... gjør fast i pullerten å fører linen gjennom kryssholtet som fortøyes i land Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Men siden det er ferskvann den står i så er jo ikke dette sååå farlig heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.