Kaptein Thomas Startet 21.Desember.2014 Del på Facebook Startet 21.Desember.2014 For 10-15 år siden ble serien "Båtliv" sendt på NRK. Det var et slags realitet-konsept der de fulgte forskjellige båteiere gjennom en sesong. Denne serien har vært tilgjengelig på nett-tv fram til et par år tilbake, men er borte nå. Er det noen som har denne serien lastet ned, på DVD, eller vet hvordan jeg kan få tak i denne serien? Har sendt en mail til NRK, men det var visst noe rettighetsproblematikk som var grunnen til at den nå er borte fra NRKs nett-tv. Trivelig serie å kikke på, nå som snøen og kulda fyker rundt ørene :-) Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
kjetillunde Svart 21.Desember.2014 Del på Facebook Svart 21.Desember.2014 Den savner jeg også... fin serie å se på mens man gleder seg til neste sesong! Jeg lagde en tråd om den HER. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 Her er link til sendingene som en har lagt ut - jeg har brukt denne de siste gangene jeg har sett serien. God jul! http://www.frankburmo.com/nrk/rss/visHtml.php?Id=163 Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Kenneth82 Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 Fikk ikke lenkene til å fungere.. Er det fordi jeg er på iPad? Fungerer de hos dere andre? Finner episodene, men får ikke spilt dem av. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 fungerer ikke på mac heller Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Steini Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 Eg åpna det i VLC. Fungerer fint då. takk for linken Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
kjetillunde Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Fungerer på PC. Takk for linken. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Funker ikke på ipad, men fint på pcen. Takk takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Beauty of Aqua, jeg har sett de på min mac, men jeg tror du må ha VLC-player (kan lastes ned gratis). God titting. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Kaptein Thomas Svart 23.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Herlig! Nå skal det kikkes! Har noen greie på om disse kan lastes ned til maskinen..? Så slipper jeg å miste dem igjen ;-) Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Goodspeed Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Høyreklikk på link og "lagre mål som". Jeg har ikke prøvd å laste ned, men ser at du får da opp nedlasting som wmv som jo er en film-fil. Prøv og se om det fungerer. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Kaptein Thomas Svart 23.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Ok, takk! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
idars Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Dette skal jeg prøve når jeg kommer hjem til pc'n Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Sequoia Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Fungerer greit på med Windows Media Player. Ellers synes jeg havnesjefen var en kuriositet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 24.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2014 Noen som har forsøkt å laste disse filene ned til sin maskin? Får spilt de av uten problemer, men det stoppet der. Havnesjefen er artig ja, en type det lønner seg å være på lag med ;) Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Dykker Svart 24.Desember.2014 Del på Facebook Svart 24.Desember.2014 Prøvd å laste den ned, men det går ikke. Uansett, utrolig artig å se denne serien igjen. Båtabsinens har jeg egentlig ikke da jeg bruker båten hele året. Men serien er bare helt topp for oss båtfolk! Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 25.Desember.2014 Del på Facebook Svart 25.Desember.2014 Går å laste de ned med 30dg gratis versjonen av dette lille programmet, etter det er startet kan du 'dra' videofilene/linkene til det lille grå feltet som kommer oppe i venstre hjørne ;) Så litt av denne serien når den gikk og synes absolutt de (nrk/tv2/tvn) burde satset videre på et båtprogram, fra messer, havner, feriesteder, tips&trix, fritidsbåter yrkesbåter, tester osv. - evt. med noe sponsing/produktplassering for å holde hjulene i gang. Med innslag fra redningsskøyta 'minutt for minutt'? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 25.Desember.2014 Del på Facebook Svart 25.Desember.2014 fikk det til til slutt jeg og. utrolig hyggelig med litt båtliv nå midtvinters på gol i minus 20 grader. Har sansen for havnesjefen jeg! En skikkelig konstabel Syns innslagene med han som har giftet seg med en tilfeldig nigeriansk kvinne er noe de kunne spart seg for.Det er vel båtliv dette skal handle om Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Ulven71 Svart 28.Desember.2014 Del på Facebook Svart 28.Desember.2014 Når jeg klikker på linkene får jeg bare opp en side med masse tekst, hvor blant annet navnene på episodene er listet. Kan noen forklare meg ( step by step) hvordan jeg får sett episodene? På forhånd takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 29.Desember.2014 Del på Facebook Svart 29.Desember.2014 Nå vet ikke jeg om du mener at du har klikket på linken som heter "videostrøm" når du er inne på siden (det står bak hver episode) - det er denne du må klikke på for å få opp videoen for den aktuelle episoden. Om du mener at det er disse du har trykket på og bare får opp tekst så er jeg usikker hva det kan skyldes. Men det fordrer jo selvsagt at du har en medieavspiller (windows mediaplayer e.l., evt. VLC-player om du har mac) for å få opp videoene. Har du ikke dette må du laste det ned først. Utover det har jeg ikke noe tips. Både link og video funker i alle fall, jeg prøvde nå nettopp. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Ulven71 Svart 29.Desember.2014 Del på Facebook Svart 29.Desember.2014 Takk for hjelpa, Goodspeed, jeg hadde trykket på alt unntatt der det står HTML. Men nå fikk jeg opp episodende:-) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 29.Desember.2014 Del på Facebook Svart 29.Desember.2014 Noen som gjør menneskeheten den tjenesten å laste dette opp på youtube? Da kan vi med padder også få sett denne herlige serien :-) Kk Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 30.Desember.2014 Del på Facebook Svart 30.Desember.2014 Noen som gjør menneskeheten den tjenesten å laste dette opp på youtube? Da kan vi med padder også få sett denne herlige serien :-) Filmene kan også vises på Mac og iPad. På Mac må du installere Flip4Mac. Denne koster en 50-lapp, men det finnes sikkert gratis Windows Media-avspillere for den som gidder å lete litt. Etter installasjonen laster du inn websiden http://www.frankburmo.com/nrk/rss/visHtml.php?Id=163 og velger ønsket film. For iPad finnes det flere apper for visning av Windows Media-filer. Jeg bruker et som heter “PlayerXtreme HD”. Denne appen er gratis, og det finnes sikkert tilsvarende andre apper for den som gidder å lete. Etter installasjonen laster du inn websiden http://www.frankburmo.com/nrk/rss/visHtml.php?Id=163 og velger ønsket film. For de av dere med Android, finnes det tilsvarende apper som vil gi tilsvarende funksjonaltet. Jeg har ikke full oversikt over Android-apper, men det er bare å søke på "wmv players". Tusen takk til Goodspeed for link til filmene! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Sjøbliss Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Tok en sjanse og lasta alle episodene opp på YouTube. De ligger uten søkbarhet så de kan ikke finnes uten direktelinken her: http://www.youtube.com/playlist?list=PLDRXpcf6F--50AJqLqeRot2P5znjpbMLy Dersom NRK noengang skulle legge de ut igjen så sletter jeg de direkte (evnt om jeg får kjeft). Men siden de ligger gjemt og med link på et norsk forum tror jeg ikke det skulle være veldig mange på Marienlyst som blir veldig opprørte. Uansett, så lenge det varer, kos dere! Artig å glane på i ventetiden til våren :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.