jørn Startet 22.Desember.2014 Del på Facebook Startet 22.Desember.2014 Har en Yamaha 70hk Betol 1998 modell på 16 foteren. Etter at den er heist opp etter bruk, synker den ned over tid. Av bilde er det mye rust på det som jeg tror er pumpa. Noen som har noen ide hva løsningen er? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 Pumpa står på høyre side, det er motoren som er under den med rust. Tilt motor helt opp og sjekk oljenivå på pumpa. Fyll evt på, sett i pluggen( skruen til påfylling) og kjør motor opp og ned noen ganger. Sjekk oljenivå og evt gjenta. Prøv dette først. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 23.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Takk for svaret :) Kan du ta deg bryet med å forklare litt mer detaljert step by step er jeg veldig taknemmelig for det :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Pumpa og tiltmotoren står til venstre, den til høgre er oljereservoaret. Du tilter bare motoren heilt opp, så låser du av motoren slik at den ikkje siger ned. Deretter skruer du av skruen som er midt på beholderen (skru av forsiktig, det kan vær litt trykk i beholderen). Oljenivået skal være akkurat opp til dette hullet der skruen skal stå. Er det for lite, så fyller du på. Er nivået rett, så har du mest sansynlig en ventil som lekker inne i pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 .. og såvidt jeg har hørt, når en ventil lekker på disse så er det gjerne fordi det sitter noe grums i ventilen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Søringen Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Vi hadde samme problem med en Yamaha F40 nylig. Viste seg å være noe dritt i ventilen, ja. Vi tok dette som reklamasjon på Yamaha-verksted, der de byttet ut ventilen med en kulehode-type. Langt mindre risiko for dritt i ventil med en slik ny type ventil. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 29.Desember.2014 Del på Facebook Svart 29.Desember.2014 Har du sjekket ventilen for manuell tilt? Vil tippe dette er ventilen som lekker. Aldri opplevd det selv, men du kan jo prøve å skru den til, Evt åpne den og kjøre tilten litt, så lukke den og prøve på nytt? Skyter i blinde da jeg ikke har vært borti det selv... Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 29.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2014 Takk for gode svar folkens, da har jeg litt å pusle med når det blir litt varmere i været. Sturee: hvor sitter denne ventilen? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 Ventilen sitter inn fra siden i braketten, er et hull og inni ser du et flatt spor Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 slik jeg har forstått så er det ikke denne ventilen som lekker , men det kan av og til hjelpe å løfte/senke motoren manuelt ved hjelp av manuellventilen for å flushe ut av den ventilen som ikke stenger skikkelig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.