Jump to content

Pussing og primer


Ludde30

Recommended Posts

Jeg har nå skrapet den ene skutesiden så godt som ren for gammelt bunnstoff. Noen steder er jeg helt inne ved gelcoaten (små områder), mens det for det meste er noe rød og grønn primer som stikker frem. Har søkt i tidligere tråder om akkurat det jeg lurer på uten å finne svaret. Spørsmålet er som følger. Skal jeg prime med en- eller tokomponent før jeg nå etterhvert legger på selvpolerende bunnstoff?

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå skrapet den ene skutesiden så godt som ren for gammelt bunnstoff. Noen steder er jeg helt inne ved gelcoaten (små områder), mens det for det meste er noe rød og grønn primer som stikker frem. Har søkt i tidligere tråder om akkurat det jeg lurer på uten å finne svaret. Spørsmålet er som følger. Skal jeg prime med en- eller tokomponent før jeg nå etterhvert legger på selvpolerende bunnstoff?

<{POST_SNAPBACK}>

Antar at det er grei og vanntett primer under der du ikke har skrapet helt ned. På bare partier primer du noen skikt (varierer med fabrikat) to komp. Deretter kan du legge to komp eller en komp over det hele. Og deretter bunnstoff.

 

Hvis usikker på vanntett der du ikke har skrapet helt ned ville jeg lagt noen skikt to komp over det hele.

 

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

:cheers:

>Jeg haddde dugnad på vår 22 års gml. båt med å skrape den helt ned, så tettet jeg allle huller (20-30) med Polyester & West system , deretter 4 strøk med Antipest + 2-3 Bunnstoff.

j**la jobbb men går bra med litt dugnads jobb.

Er nå i New Orleans på jobb og gleder meg å komnme hjem til polerering +++

Har en våt drøm om å få skuta på sjøen tidlig i mai

Link to post
Share on other sites

Takk for svar! Så det er med andre ord utelukket å bruke enkomp på gelcoat?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, fordi enkomponent primer ikke er tilstrekkelig vanntett. Den brukes vanligvis som skille mellom to ulike typer bunnstoff. F.eks skal man ikke legge selvpolerende bunnstoff oppå mykt bunnstoff uten først å legge et strøk enkomonent primer mellom.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...