sindrefs Startet 26.Desember.2014 Del på Facebook Startet 26.Desember.2014 Hei, til jul fikk pappa en ny Garminplotter, men han lurer på om man burde demontere og ta den med seg hjem etter båttur for å unngå at den blir stjålet, eller om man bare lar den stå. Den skal monteres i en åpen båt med kalesje, som ligger ute på en båtplass i Oslo der man ikke trenger nøkkel for å komme seg ut på bryggen. (den blir skal ikke innfelles, bare stå på den medfølgende braketten Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Ta den med hvis det er praktisk! Hvorfor gamble? Better to be safe than sorry.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 -om den skal stå på braketten, så ville jeg tatt den med hjem. Dvs, verdien av den har jo noe å si. En kartplotter er jo veldig iøynefallende for tyver, da forsvinner både den og andre ting. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Jeg tok alltid med meg min, da jeg hadde sånn løsning. Sitér dette innlegget Link to post
naumar.no Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Jeg ville bare latt den stå, mindre jobb Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Tom Rør Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Mindre jobb, og da trenger du ikke slite med å montere den neste gang, da den mest sannsynlig blir stjålet.Båtplass i Oslo uten låsbar port til brygga. Sikkert en og annen luring innom der for å snoke, og det er lettjente penger å skru av en plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 -mindre jobb ja... Si det den dagen du skal trekke nye kabler, skifte giver til ekkolodd, tette hull etter den gamle festetbraketten, og lage nye hull... Og hele tiden irriterer du deg over at du ikke tok sen med hjem. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Min ene står på brakett ikke i en lukket båt med låsbar brygge. Og vaktordning. Hindret ikke innbruddstyven :-( Vakt oppdaget, politiet kom og anholdt personen mens han var ombord. Så ble han løslatt og saken henlagt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Ta den med hjem! Har sett annonser på Finn med billige plottere som selges uten kabler og festebrankett. Oser tyvegods lang vei. Pleier å rapportere til Finn med spørsmål om hvor ofte lovlige plottere selges slik... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
haugi Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Står den på brakett så tar det jo ikke mer enn 20 sek å ta den av på, så mye arbeid er det jo ikke. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 Pappa trenger ikke lure mer, ta den med hjem!!! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Desember.2014 Del på Facebook Svart 26.Desember.2014 -men så har du den andre konsekvensen, som min plotter er et resultat av. Kompis som alltid tok med plotteren hjem. Så ble båten stjelt, og plotteren var det eneste han satt igjen med. Så den fikk jeg kjøpe rimelig av ham... Uten festebrakett, giver og kabler... Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 27.Desember.2014 Del på Facebook Svart 27.Desember.2014 Hvis du synes det er spennende å la den stå i båten, så gjør du det. Ellers tar du den med hjem. Altså.... Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 27.Desember.2014 Del på Facebook Svart 27.Desember.2014 Ta den av, skjul den i båten et lurt sted. Slipper man å ta med fra/til hver gang , og forhindrer at tyven kanskje velger akkurat din båt når den ikke lyser opp. Det hadde jeg gjort med en brakett-gps. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 27.Desember.2014 Del på Facebook Svart 27.Desember.2014 Eg tar alltid min av og gjemmer den i båten Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Rakkstingen Svart 27.Desember.2014 Del på Facebook Svart 27.Desember.2014 Plukker av alt som kan demonteres og gjemmer det i båten. I følge forsikringsselskapet så er det nok til at du får dekket det hvis det i så fall skulle bli stjålet. Eneste VHF`n som har fast tilkoblet kabel som står tilldekket på dashen. Låser heller ikke dører og skott. Ved evnt. innbrudd så slipper de ihvertfall å ødelegge så mye. Marinaen er også lås med bom og åvervåket, har aldrig hatt noen problemer, men "bank i bordet"...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.