Jump to content

Båtførerprøven -> Er det berre en vits, eller?

Kapteinbåt

Recommended Posts

Kona ringte meg akkurat for og fortelle at hun bestod prøven idag, jeg meldte henne på ett slikt alt på en dag kurs med garantert bestått garanti på onsdag, med kurs idag.

Jeg betalte for ett nettstudie for henne for 2 år siden som hadde gyldighet i 1 år... betalte vel ca 1200kr den gangen..
Jeg maste på henne at hun fikk lese og kikke på dette, men hun fikk aldri "tid". plutselig var året gått og perioden over.

Jeg vet at hun kan og er smart nok til å lære kjapt så var aldri redd for at hun ikke skulle komme igjennom.

Så jeg bestemte meg for å bruke en altfor stor sum på ett slikt kurs ca 2200kr for kurset og 646kr for prøven.

Jeg er ikke noe fan av slike hurtigkurs da det som regel er kast og bruk.

MEN da hun ringte sa hun følgende, jeg bestod :) Dette var intensivt fra kl 0900 til 1200 med powerpoint presentasjon, omtrent ikke tid til gjennomgang av spørsmål. Men han som holdt kurset var dyktig og holdt det på en forståelig måte som var enkel og forstå for de fleste!

(hva med de personene som sliter litt med dysleksi og konsentrasjonsproblemer?, de står ingenting om at de frarådes eller at det er kun en gjennomgang og ikke bortlæring av pensum!)

Kurset gikk fra 0900 til 1200 så begynte prøveeksamen før de hadde 30 min gjennomgang før eksamen.

Det virker useriøst og er en måte og tjene kjappe penger på..

Hadde det ikke vært for at kona må ha en dytt i ræva og press på seg så hadde jeg latt henne tatt det på nett igjen, men var redd det skulle bli glemt igjen.,.

Så dermed tok jeg sjansen på ett dyrt alt på en dag kurs!

Ifølge hennes tilbakemelding så hååper jeg dette egentlig blir en slutt på.. Minimum en helg fra fredag til søndag burde være ett minimum!

3 timer virker helt vilt!

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Fikk korrigert her fra kona. De startet 0900 hadde 10 min matpause og var ferdig med 150sider PowerPoint innen 1230.

Så en prøveeksamen, liten gjennomgang etter den. Så eksamen , ferdig med alt ca kl 1500.

Men gjennomgangen var totalt på ca 3t30min med matpausen .

Det virker useriøst og er rett og slett pengene som er tema her.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

[...]Det virker useriøst og er rett og slett pengene som er tema her.

eventuelt at bestått og godkjent båtførerprøve er tema her... Når staten selv har sakt at kravet for å få føre båt er at 40 av 50 kryss skal settes på riktig sted, er det vel helt naturlig at kurs for å oppnå dette kravet fokuserer på nettopp dette... At "sertifisert" og "innehar nødvendig kunnskap" av mange oppfattes som synonymer er nok resultatet av en misforståelse.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...