Jump to content

Sprekker i gelcoat langs fenderlist


janstian

Recommended Posts

Har en 2005 Askeladden Chaser 445 som har fått en del små sprekker i gelcoaten over fenderlisten.

Noen steder mangler det ørsmå flak med gelcoat så jeg ser litt av glassfiberen men det er svært små områder dette gjelder.

Hva kan ha forårsaket dette? Har brukt en del kjemi for vask og polering de to sesongene jeg har hatt den men alt har vært beregnet brukt på båt. Hvordan kan jeg få fikset dette på en bra måte?

Redigert av janstian (see edit history)

2001 Askeladden Chaser 445 (solgt)

2005 Askeladden Chaser 445 m/ Mercury 50 hk 4-stroke

Link to post
Share on other sites

Hei !

Uten bilde så blir det litt vanskelig å råde, men det er mest sannsynelig at flensene som fenderlist sitter på har blitt bøyd opp eller ned i mot ei brygge eller noe annet. Dette er et svakt pungt da flensene ofte er slipt /høvlet før dekk og skrog blir satt sammen og derfor kan bli litt tynn i radien rett over flens.

Gelcoat tåler litt mindre belastning så det er ikke sikkert at laminatet er ødelakt.

Jeg ville ha dratt i fra fenderlist og sørget for å forsegle med gelcoat eller sparkel som legges på med en liten kunstner pensel så ikke vann trenger inn i laminatet. Dette som førstehjelp. Kommer sprekkene igjen er det en litt større jobb.

 

Legg ut bilde av den mest synelige skaden så er det lettere å svare :smiley:

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...