TerjeFjern Startet 30.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2014 Har etter 7 år som båtløs igjen blitt båteier. Har kun tidligere brukt båt til dagsturer uten overnatting men nå mener fruen at hun kanskje kan prøve en overnatting til sommeren dersom hun er sikker på at vi ligger trygt og med lite bølger. Jeg tenkte at kanskje middagsbukta er stedet? Andre forslag i indre Oslofjord? Båten er en Rinker 232. Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 Håøya, Gråøya. Generelt så er det rolig i vestfjorden. Kommer ann på, vil dere være ""alene"" eller i nærheten av andre? Gråøya, mot sætre er det ok, men det kommer alltids en eller annen tulling i 9 knop med tsunami, og det er mye folk der. Kommer ann på hva man liker. Hva med gjestehavner i starten, Drøbak hvor jeg bor er fin. Nytt servicebygg osv. Så går dere på baremas og spiser tapas og rødvin, skal du se det blir flere turer :) tar dere lunchen på borgen dagen etter. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 Mange fine havner er nevnt men også populære Sandspolllen er et alternativ med flere nye gode brygger. Her inne er det flatt vann uten hekkbølgegeneraler. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kaskazi Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 Du kan også vurdere Gressholmen. Der ligger du trygt longside med turmuligheter og en hyggelig kro fem minutter unna havna. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 Er det brygger i sandspollen som er allment tilgjengelig? Det har jeg ikke lagt merke til. Er det dypt nok for seilbåter? Hvor mange er det plass til ca? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 Det er også flere fine steder rett ved Middagsbukta; Cabincruiserbukta(intet krav til cabincruiser;) ) på sør-vest siden av Borøya, Saraholmen på nord-øst siden av Borøya. Det er også ofte stille i "De dødes tjern", det er kulpen mellom Ostøya og Grimsøya. Det er også veldig fint på Skogerholmen, Skævvern, men der ligger man litt værutsatt i forhold til de andre stedene her. God tur! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
BårdK Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 To av de stilleste ligger vel på Håøya med smal innseiling (Messebukta og bukta på andre siden med brygger)? Det var mine favoritter da jeg hadde båt i indre Oslofjord. Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 (redigert) Vi ligger ofte i Bjørnehuebukta på den nordvestlige delen av Håøya. Om du ønsker er det godt om landfester/bolter langs land for å ligge ut/inn på dregg. I selve bukta er det veldig dypt og dermed vanskelig å ligge på svai - om du ikke har et forferdelig langt dreggetau da. Men helt innerst i bukta er det mulig å ligge på svai. Ellers er det 2 stk. Blå Bøyer der. Vi bruker de blå bøyene så ofte vi kan og betaler gjerne 500 i året for å bruke dem. Problemet er at de er populære og at de dermed ofte er opptatt. Båtlivet er jo et liv på et veldig lite område når en er ombord - så vi legger oss der det er mulighet for å få rørt på seg og gå turer på land. I så måte er Håøya med sine stier, severdigheter og store areal også midt i blinken. God tur Redigert 31.Desember.2014 av Dorsken (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
KongKing Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 Hvis du er på jakt etter naturhavn som garantert er stille og fravær av bølger så er Middagsbukta midt i blinken i indre fjord. Litt lenger ut finner du Dragsund (håøya nordvest) der det er brygger, eller sanspollen som en nevnte over her. Alle steder er fri for bølger og du ligger trygt. Ev er Oscarsborg et bra sted om du ønsker å ligge i havn, ev Drøbak. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.