trulsant Svart 2.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2015 (redigert) Er der kjølevanns-strålen kommer ut, skrur inn en slik en http://www.ebay.com/itm/Mercury-Mariner-Outboard-Flush-Kit-for-Boats-Flush-Away-Sand-Silt-and-Salt-/130618310817?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item1e697540a1&vxp=mtr TA Redigert 2.Januar.2015 av trulsant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 (redigert) Tar opp litt av dette igjen.Har hat innb. diesel i mange år, så nå er det påhengs (Honda), igjen. Når der skal spyles de innv. kjølekanalene etter bruk (som manualen sier), kobles jo ferskvannet til slangekoplingen på motoren etter bruk, mens den fremdeles er varm og stoppet, og deretter gjennomspyles noen minutter. Skal motoren da være opptiltet, eller fremdeles stå nedsenket i sjø, når denne skylleprosedyren foregår?. Redigert 7.Juni.2018 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Den må nok være nedtiltet, for at vannet skal renne naturlig ut igjen. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
LM 605 Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Teerex skrev 32 minutter siden: Den må nok være nedtiltet, for at vannet skal renne naturlig ut igjen. O.K. Var litt i tvil her, da det er en del år siden jeg har hatt påhengs. En annen ting er vel om dette er en absolutt nødvendighet eller hur? ,men det er vel et annet spørsmål, men takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Hvis man har vannslangen lett tilgjengelig så er det jo å anbefale. Særlig hvis man ikke bruker båten så ofte. De fleste har ikke vannslangen så lett tilgjengelig i båthavna, men motorene varer jo mange år allikevel. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Gabi Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 (redigert) Enig med Teerex her. "Vanlig" tenkemåte er at dersom du bruker motoren med få dager imellom (typisk kanskje i den mest hektiske del av sesongen er det ikke så nødvendig å spyle igjennom hver gang. Men dersom du vet det er en stund til neste gang, feks 1 uke eller 2 kan du spyle igjennom. Redigert 8.Juni.2018 av Gabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Gabi skrev 1 time siden: Enig med Teerex her. "Vanlig" tenkemåte er at dersom du bruker motoren med få dager imellom (typisk kanskje i den mest hektiske del av sesongen er det ikke så nødvendig å spyle igjennom hver gang. Men dersom du vet det er en stund til neste gang, feks 1 uke eller 2 kan du spyle igjennom. Høres jo fornuftig ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.