bilo3 Startet 2.Januar.2015 Del på Facebook Startet 2.Januar.2015 Hei ! Jeg har nettopp henta meg en Yamaha 9.9 sport fra 2009, som jeg fikk veeeeldig billig. Selger hadde arva den fra sin bestefar, og motoren hadde ligget i et naust i to år før han overtok den. Han fant ut at motoren sto fast, og solgte den derfor for en tusenlapp !! Jeg henta motoren, og skrudde ut pluggene da jeg fikk den i garasjen, og da gikk motoren rundt !!! Det kom masse olje ut fra den nederste sylinderen når jeg dro i snora, så det er nok den som har gjort det sånn at motoren ikke gikk rundt. Olja var fersk og fin, så jeg lurer på om motoren rett og slett har blitt lagret feil, sånn at motorolja har kommet inn i sylinderen. Har vært borti dette et par ganger på gressklippermotorer. I såfall så har jeg fått meg en veldig billig motor :) Har forresten hørt at man kan skifte forgasser på disse, og da hente ut 20hk. Stemmer dette ? Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Det stemmer at den blir 20hk ved forgasserskifte ja. Hadde selv en sånn som ble stjålet i høst. Er vel ikke den sprekeste i sin klasse, men det er vel skikkelig Yamaha kvalitet. Ang.lagring såre det et merke på den siden den skal ligge, er liksom skåret av et stykke på ene siden, så det er et flatt område ved nedre del av dekselet. Men det beste er å lagre den stående selvsagt. Ellers så har du fått deg en knallbillig motor ja. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Hei. Jeg byttet forgasser i sommer og fikk en motor som yter mer, med det resultat at det ble noe høyt turtall og en må bytte propell. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Havgap Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Jeg har en sånn motor/20 hk som jeg kjøpte ny på slutten av sesongen i år. Eneste jeg har merket meg er at den bør gå et minutt på høy tomgang når den startes kald. Da går den greit på vanlig tomgang etterpå, ellers har den lett for å stoppe. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 3.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Takk for svar ! Motoren ser ny ut både utvendig og under motordekslet, så den har nok blitt godt tatt vare på !! Jeg fikk starta den i går, men den gikk ikke sånn som den skulle. Etter litt sjekking fant jeg ut at forgassern var full av både motorolje og annet gørr, så nå har jeg tatt av både forgasser og bensinpumpe. Skal blåse det rent i dag eller i mårra, så får vi se. Skal det ikke være noen form for stramming på registerreima på disse forresten ? Jeg synes reima irker slapp, men ser ingen strammehjul. Kanskje like greit å bytte den kanskje :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.