carlax Startet 2.Januar.2015 Del på Facebook Startet 2.Januar.2015 Vi skall segla på nordnorge 2015. För att få maximal tid längst den vackra kusten så vill vi lämna båten kvar i Norge under vintern 2015-16, Helst i området Trondheim eller något norr ut. Vi vill också helst ha båten stående på land. Båten är en 32 fots segebåt med vikt 5,5 ton. Kan någon hjälpa oss med adress eller annan kontaktinformation till lämplig hamn eller varv? I Bohuslän blir i så fall en plats ledig samma tid. Platsen är en privat mycket skyddad kaj vid Smögen/Kungshamn. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 (redigert) Hei, Dere har en fantastisk tur fremfor dere, men andre har gått på en smell med ikke å ta hensyn til MOMS regler. https://baatplassen.no/i/topic/68190-svensk-seiler-maa-betale-200k-fordi-baaten-har-overvintret-i-norge/ Sjekk nøye før dere legger fra dere båten over 6 uker. God tur. Redigert 2.Januar.2015 av Fjord28cs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 (redigert) Velkommen til Baatplassen og Godt Nyttår han fikk pengene i gjen http://www.knbf.no/archives/2014/06/tolltullsaken_a.php Her er skjema http://www.toll.no/no/bil-og-bat/fritidsbat/lagring-av-utanlandsk-fritidsbat-i-noreg/ Ta kontakt med disse båtforeningene så tenker jeg det ordner seg. http://knbf.no/regiontrondelag/medlemsforeninger_2.php Redigert 2.Januar.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
BØstrøm Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Hvor stor er eventuelt plassen i Smøgen, og fra når kan den benyttes? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Noen alternativer for vinteropplag på land i Trondheim og omegn: Alfo Båthotell Kongensvoll Marina Stadsbygd båtsenter Statsbygd båtsenter ligger inne i Trondheimsfjorden, men et stykke utenfor Trondheim. De to andre ligger ute på kysten. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Regina III Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Hei, da vil anbefale deg å ta kontakt med Kongensvoll marina. Hjemmesiden var nede, men her: http://kystenerklar.no/index.php?option=com_content&view=article&id=300:kongensvoll-marina ser du noe info. Dette er rett ut for Trondheimsfjorden og vil være et perfekt utgangspunkt for videre ferdsel nordover. Han er hyggelig, hjelper til med alt, og ikke minst, gi deg en fair pris. Jeg tror ikke det er noe problem med å få inndørs lagring, hvis du ønsker det. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Etter det jeg kjenner til er det lang venteliste for å få plass inne i hallen på Kongensvoll. Men utendørs kan det være en mulighet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
carlax Svart 2.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Tack för alla svar. Det är bra med goa grannar! Jag skall följa upp adresserna och saken med norska tullen känner jag till. Det är dessvärre ganska känt. Btr min plats; En förhoppning som jag hade var att någon i området vill byta plats med mig avseende både sommaren och vintern, dvs göra samma sak som jag men lämna sin båt på min plats i Bohuslän medan jag tar hans plats i Trondheimområdet. Bifogar en bild på min kaj. Det är min båt som ligger vid kajen och lägenheterna bakom hör till men är normalt uthyrda på sommaren. Platsen finns året om. Den är isfri på vintern. Det finns plats för en mycket större båt än min lilla. Sitér dette innlegget Link to post
carlax Svart 2.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 4.Januar.2015 Del på Facebook Svart 4.Januar.2015 OK. Grunnen til at jeg spør, er at jeg har kjøpt båt i Portugal, og seilet den til Ijmuiden utenfor Amsterdam. Planen er å seile den videre mot Norge i løpet av februar. Imidlertid har budsjettet sprukket med ett par titusen, og havneleie nedover i Europa ligger på fra det jeg betaler i året hjemme pr. Måned, og oppover. Trenger muligens en ventehavn ved norskegrensa til jeg kan betale inntolling. Bor i Moss, så det er nære hjemmebanen min. Ble derfor litt nysgjerrig på om det fantes mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Alternativt ugeleje 663 Dkr i København ? Du bliver ikke den eneste udlænding Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.