joda Startet 28.April.2005 Link til dette innlegget Startet 28.April.2005 Hjelp... Jeg har en Thermo 2500 varmer ca 90 modell og går på lampeolje.Har noen problemer(tenner ikke,vifte støy) med denne slik at jeg har levert den til ett service sted.Der påstår de at varmeren har gått ut av produksjon slik at jeg bare kan hive den.Vet ikke hva som er galt med den,men føler at jeg må gjøre det jeg kan får å få tak i deler eller ett annet service sted.Nye varmere koster jo en formue. Noe som kan hjelpe meg med dette problemet,forslag mottas med stor takk. Link to post
`MINA' Svart 28.April.2005 Link til dette innlegget Svart 28.April.2005 Reparerte netopp en tilsvarende varmer som jeg solgte. Denne var det også viftestøy av. Brukte kun en liten dusj med 5-56 på denne. Ikke en lyd etterpå. Gjorde dette også på en Termic varmer for en del år tilbake. Thermoen tennte heller ikke. Det viste seg at glødetråden var deffekt. Denne får du kjøp ny til. Er den samme som Wallas varmere sin glødetråd. Kjøpte denne glødetråden hos Navigare i Kr.sand til den jeg hadde. I dokumentarkivet ligger brukermanualen til denne varmeren. Hos www.termomarin.no finner du en sprengskisse av denne varmeren, der det vises enkelt hvilke deler som finnes innvendig. Send gjerne en IM hvis du ikke finner dette. Lykke til Mvh `MINA` Link to post
Lars H. Svart 28.April.2005 Link til dette innlegget Svart 28.April.2005 Hei. Jeg skiftet ut min Thermo 2500 med en Thermic 2000 (nyere nesten identisk modell) for et par år siden. Hadde litt for mye småproblemer med den gamle, bla dårlig vifte. Men trenges deler, har jeg fremdeles den gamle liggende, delvis i deler. Ta kontakt pr. IM dersom du trenger deler, gratis. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nemo Svart 29.April.2005 Link til dette innlegget Svart 29.April.2005 Hei. En kamerat har en Thermo som ikke varmet, bare viften gikk. Den ble levert på et verksted der han fikk til svar at "varmeren har gått ut av produksjon slik at du bare kan hive den". Jeg undersøkte varmeren og fann ut at det var releet som var brent. Det gav lav spenning innimellom. Det var ikke mulig å få et nytt rele, men vi fikk fatt i hele kredskortet. Da virket den igjen som den skal. Vær obs på at ledningene som går inn på kontakten til bryterpanel har lett for å gå av, de kan henge igjen bare etter isolasjonen. Link to post
index Svart 29.April.2005 Link til dette innlegget Svart 29.April.2005 Det virker som om Termomarin har god kunnskap på disse varmerene, de var i alle fall meget behjelpelige da jeg skulle få liv i min. Min heter riktignok Wallas 1400, men i følge Termomarin så ble disse modellene produsert av Termo og solgt som Wallas i en periode sent på 70 og begynnelsen på 80 tallet. Wallas forhandlerene vil imidlertid ikke ha noe med disse å gjøre lenger, så da er det Termo forhandlere som gjelder.. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
alum Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Joda, jeg ser at det er to år siden denne ble lagt inn, men jeg skulle gjerne hatt den nevnte manualen til Thermo 2500. Jeg finner den ikke i dokumentarkivet og google har hittil ikke gitt meg noe hjelp. Noen som har noe tips å komme med? Link to post
EIN Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Manualen finner her: Thermo 2500 EIN Link to post
Kongkaos Svart 25.September.2012 Link til dette innlegget Svart 25.September.2012 Heisann. Sendte min thermo 2500 til et firma i Sandefjord som het IMS. (industri og marineservice) Fikk igjen en topp varmer, pris ikke avskrekkende.... Tror han het varild... Link to post
stril Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Denne karen i Sandefjord heter Per Jørgen Varild. Han har god peiling på disse varmerne. Han har også endel reservedeler. Telefon er 33 45 03 96 Link to post
Flyrikk Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Denne karen i Sandefjord heter Per Jørgen Varild. Han har god peiling på disse varmerne. Han har også endel reservedeler. Telefon er 33 45 03 96 Han skulle ha 1500kr for service på min. Så kom deler i tillegg. Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Seasu Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 http://www.varmedoktorn.com/default.asp?HeadPage=482&Reservdelar Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn