Jump to content

Servicekostnader Yanmar 45 HK

Flunt

Recommended Posts

Hei

Har en båt på hånden med en Yanmar 45.(Motoren skal være fra ca. omtrent 1997, og ser veldig ny ut - ikke en rustflekk)) Motoren har vært lite bruk,t og eier (eldre kar) har holdt motoren godt vedlike. I de siste årene 4-5 år har motoren omtrent ikke vært startet. Ved visning var det ikke mulig å få start på denne. Motoren gikk rundt, men startet ikke. De har skiftet dieselfilter, fylt nytt drivstoff og eliminert de mest kjente småproblemer. Jeg er bare usikker hva det vil koste å ta en skikkelig service for å være rimelig sikker på at motoren starter. Hva koster det feks. hvis man må rense dyser mv. Må kanskje legge inn et lavere bud på båten for å sikre midler til å få denne i stand. Trenger gode råd.

Redigert av Flunt (see edit history)

Hei det er vel mest sansynlig luft i systemet som er problemet.Synes å huske att denne motorserien ikke har gløding.Noen har det iallefall som ekstrautstyr.Isåfall sjekk om det virker.

Anbefaler å få med deg en som er motorkyndig å se om dere får start på den.

Ellers er dette greie motorer,verken bedre eller verre enn de andre merkene på markedet.Lykke til.

Båt med fjernkontroll

Tusen takk for alle svar. Hvis jeg er heldig å får tilslag på budet mitt har jeg tips for feilsøking. Har lest litt om problemer som kan være med motorene samt sett på youtube-snutter, men jeg er litt redd for å skru selv. Regner med at det blir noen deler til overs når jeg er ferdig. Lurer derfor på hva det koster å få hjelp av fagfolk hvis man må lenger inn i motoren.

http://www.youtube.com/watch?v=hP-0mpkoom8&noredirect=1.youtube.com/watch?v=hP-0mpkoom8&noredirect=1

Har en Yanmar 44 hk fra -87, og på den sitter det en magnetventil som styrer start og stopp. Er en hendel på en siden av motoren som etter noen års bruk ikke går tilbake til utgangspunktet når du har stoppet motoren. Det ble montert på en fjær som drar denne tilbake, slik at det nå ikke er noen problem med å starte opp. Vet ikke om det sitter en slik på den du har sett på, men kan jo være et forsøk på å undersøke dette før du går til noen større og kostbare trekk......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...