Jump to content

Hvordan få tettet luka ner fra cockpit


Steini

Recommended Posts

Heisann.

 

Når eg overnatter i båten i desse kjølige tider, så merker eg at ein del av varmen ferer ut gjennom luka opp til cockpit.

Er det noko som har nokre gode tips, råd eller idèar om korleis eg skal få denne tett? Og om dei evt seller isolerte slike luker nokon plass?

 

Legger ved eit bilde, sjølv om det kansje ikkje er det beste bildet, men ein ser jallfall korleis luka er.

bilde

Ikkje so lett å sjå, men det er jo små hull ut, i sidene, mellom den vannrette og loddrette luka :/

Det er ingen form for pakkning nokon plass på luka.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en egen lukeplate jeg bruker om vinteren istede for plexiglassplaten. På innsiden festet jeg 10 mm skrogisolasjon fra maritim.no.

 

Om det kommer litt kald frisk luft inn i båten, så er det ikke så farlig. En plass må jo luften ut, som eventuelt dieselvarmer presser inn i båten. Varmetapet gjennom plexiglassplaten er det værre med.

 

Dog mister du lys inn i båten. Om du vil beholde noe dagslys, så er jo alternativet å feste noen lag med bobleplast.

Link to post
Share on other sites

hmmm, slik skrog isolasjon var ikkje dumt!

Om eg lager nye plexiglasplater (lexan), og isolerer dei gamle med slik isolasjon, så burde da jo bli god knall. Så spørs da jo om eg kan finna ein form for lås. Den orginale på bavariaen er ganske grei. Noko som veit kor ein kan kjøpa slik laust?

Takk for godt tips!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...