Steini Startet 5.Januar.2015 Del på Facebook Startet 5.Januar.2015 Heisann. Når eg overnatter i båten i desse kjølige tider, så merker eg at ein del av varmen ferer ut gjennom luka opp til cockpit. Er det noko som har nokre gode tips, råd eller idèar om korleis eg skal få denne tett? Og om dei evt seller isolerte slike luker nokon plass? Legger ved eit bilde, sjølv om det kansje ikkje er det beste bildet, men ein ser jallfall korleis luka er. Ikkje so lett å sjå, men det er jo små hull ut, i sidene, mellom den vannrette og loddrette luka :/ Det er ingen form for pakkning nokon plass på luka. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Framtia Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Om du skal ha cockpitteltet på ville jeg bare brukt en gammel dyne som dekke over nedgangen. Den isolerer godt og er lett å flytte tilside når man går opp og ned. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Jeg har en egen lukeplate jeg bruker om vinteren istede for plexiglassplaten. På innsiden festet jeg 10 mm skrogisolasjon fra maritim.no. Om det kommer litt kald frisk luft inn i båten, så er det ikke så farlig. En plass må jo luften ut, som eventuelt dieselvarmer presser inn i båten. Varmetapet gjennom plexiglassplaten er det værre med. Dog mister du lys inn i båten. Om du vil beholde noe dagslys, så er jo alternativet å feste noen lag med bobleplast. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 hmmm, slik skrog isolasjon var ikkje dumt! Om eg lager nye plexiglasplater (lexan), og isolerer dei gamle med slik isolasjon, så burde da jo bli god knall. Så spørs da jo om eg kan finna ein form for lås. Den orginale på bavariaen er ganske grei. Noko som veit kor ein kan kjøpa slik laust? Takk for godt tips! Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.