Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Kan ta lite bilder när jag kommer hem och även mäta höjden på fästerna. Har du en nyare eller äldre baltic? Sitér dette innlegget Link to post
Maufen Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Scand29bal, jag har en Scand 29 HT Baltic från 1991 med ett Illas ankarspel på badplattformen, har bifogat hur min akter ser ut på nedanstående länk. https://baatplassen.no/bildearkiv/57/57721/img_20141123_140749.jpg Ser framemot att få lite mått på din "konstruktion". Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Min båt är -85 ditt ankarspel sitter lite väl nära mitten tycker jag. Mitt sitter på styrbordsidan. Du kommer antagligen behöva göra fästen som sticker utanför badbryggan en liten bit med. Sen ser jag inte om du har några strävor som går mot akterspegelen om du inte har detta (vet att iafall tidiga baltic modeller saknade det) så bör du ha minst 2. Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Har 2 bilder sen innan så ser du hur det ser ut iaf. Mått får jag ta när jag kommer hem från jobbet. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Maufen: Jeg har Ilas daviter, ikke snapdaviter. Slipper å forholde meg til at sjøen tar borti, men problemstillingen med bredde er forsatt aktuell når en legger til og går ut. Sitér dette innlegget Link to post
Maufen Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Strävor, om du menar dom två stödrören som sitter under badbryggan mot skrovet under vattenlinjen har jag det. Helt rätt att mitt ankarspel sitter väldigt nära mitten, har aldrig tänkt på det innan men det är helt riktigt. Har du någon bild när gummibåten hänger där bak? Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Ska se mina fästen sitter iaf 11 respeltive 17 upp Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Maufen Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Tack för hjälpen. Har du konstruerat dom själva? Ser inte ut att vara standard snap davits? Om du hittar en bild på när gummibåten är upphängd vore jag väldigt tacksam. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 (redigert) Litt på sidelinjen men.... Ser du har en del rust på festene dine Scand29bal. Tips til å få pent: Du kan behandle metallet med syrebeis. Dette er i gele konsistens, og kan være på metallet en stund. Børst over med en rustfri stølbørste og skyll godt med vann. Poler opp etter på med f.eks polersett fra Biltema. Blir da helt blankt og fint. Syrebeis polerskive. Redigert 7.Januar.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Hittade tyvärr ingen bild tagen på aktern med gummibåten på plats. Men tror du får lite problem med att ditt ankarspel inte sitter mer ut på sidan då man har fören på jollen där då det tar minst plats Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Litt på sidelinjen men.... Ser du har en del rust på festene dine Scand29bal. Tips til å få pent: Du kan behandle metallet med syrebeis. Dette er i gele konsistens, og kan være på metallet en stund. Børst over med en rustfri stølbørste og skyll godt med vann. Poler opp etter på med f.eks polersett fra Biltema. Blir da helt blankt og fint. Syrebeis polerskive. Hej tack men jag vet :) det är inte jag som har svetsat dom utan föregående ägare. Man ska ju elpolera allt man svetsar i RF. Jag har en egen TIG så när jag förlänger badbryggan (nästa år förhoppningsvis) då gör ja om allt med fästen :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Se så Scand29bal. Bare husk prosjekttråd når du skal igang med badeplattingen Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Scand29bal Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Jo hade tänkt att göra det iår men efter ha läst flera trådar så verkar det som att det tar en hel del tid. Får nöja mig med hela elsystemet, styrkonsoll, renovering motorrum och en skicklig genomgång av motorn. Skrapning av hela botten (Och 100 andra små projekt) snart vår!! ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.