Jump to content

Slakk i styrestag KAD 300 Windy 37 Mistral


Jørn Kynningsrud

Recommended Posts

Hei. Lurte på om noen har greie på styresystemet på Volvo Penta KAD 300 Jeg har bygd dette om til Hydraulisk styring, fra wire styring med servo.

Servoen er beholdt, og det ble kjøpt inn Styresystem fra SeaStar som passer rett på Volvo sin servostyring.

Problemet er. Denne nye styresylinderen festes på styrebolten som Wiren var festet i før. Dette er en ganske solid gjennomføring som er festet i selve servostyringen. Denne gjennomføring beveger seg ca 1,5 cm frem og tilbake når man styrer slik at det blir 15 cm dødgang på rattet. Dette problemet var også der når Teleflex styringen var montert.

Fint om noen har vert borti dette før??

Det er mulig det skal være slik for og oppta vibrasjoner fra motor etc. men synes dødgangen blir for stor. Hydraulikk pumpen til Autopiloten må jo også jobbe mye ekstra da vil jeg tro.??

Grunnen til ombygningen er fordi jeg har oppgradert alt av navigasjonsutstyr. Til Garmin sin 8000 serie inkl autopilot.

Mvh: Jørn

Link to post

Denne dødgangen er der på grunn av servoen. Dette fordi den trenger litt bevegelse for å opne ventilene i servoen. Når motoren går, så vil du sjå at det ikkje er spesielt stor dødgang når du svinger på rattet.

Men hvorfor går du over fra wirestyring til hydraulisk styring når du har servo?

 

Edit:

Las nå at du har montert autopilot :)

Redigert av bellen (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...