Jørn Kynningsrud Startet 7.Januar.2015 Del på Facebook Startet 7.Januar.2015 Hei. Lurte på om noen har greie på styresystemet på Volvo Penta KAD 300 Jeg har bygd dette om til Hydraulisk styring, fra wire styring med servo. Servoen er beholdt, og det ble kjøpt inn Styresystem fra SeaStar som passer rett på Volvo sin servostyring. Problemet er. Denne nye styresylinderen festes på styrebolten som Wiren var festet i før. Dette er en ganske solid gjennomføring som er festet i selve servostyringen. Denne gjennomføring beveger seg ca 1,5 cm frem og tilbake når man styrer slik at det blir 15 cm dødgang på rattet. Dette problemet var også der når Teleflex styringen var montert. Fint om noen har vert borti dette før?? Det er mulig det skal være slik for og oppta vibrasjoner fra motor etc. men synes dødgangen blir for stor. Hydraulikk pumpen til Autopiloten må jo også jobbe mye ekstra da vil jeg tro.?? Grunnen til ombygningen er fordi jeg har oppgradert alt av navigasjonsutstyr. Til Garmin sin 8000 serie inkl autopilot. Mvh: Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 7.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Januar.2015 Del på Facebook Svart 7.Januar.2015 (redigert) Denne dødgangen er der på grunn av servoen. Dette fordi den trenger litt bevegelse for å opne ventilene i servoen. Når motoren går, så vil du sjå at det ikkje er spesielt stor dødgang når du svinger på rattet. Men hvorfor går du over fra wirestyring til hydraulisk styring når du har servo? Edit: Las nå at du har montert autopilot :) Redigert 7.Januar.2015 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2015 Hei takk for svar. er du helt sikker på at vi snakker om samme del. Det er den gjennomføringen som er merket med nr. 1 på bildet som jeg mener. denne beveger seg 1,5 cm frem og tilbake. Tidligere gikk wieren inn i gjengepartiet på denne. MVH. Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 9.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2015 Ingen som har noe mer og fare med her? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 9.Januar.2015 Del på Facebook Svart 9.Januar.2015 Bytter du til hydraulisk helt opp til rattet, eller monterer du en driver på eksisterende styring? Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 10.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2015 Bytter helt opp til rattet. da jeg også har montert pumpen til autopiloten der. Så hele styresystemet er nytt. og det skal bli fint og bli kvitt den wire styringa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.