Jump to content

Suzuki DT-100 hvor gammel?

Tom Ames

Recommended Posts

Hei,

har en gammel Suzuki DT-100 noen som vet hvordan jeg finner ut alderen på den? Vil anslå alder til å være 35-45 år gammel, men det blir bare gjetting. Den har innebygget bensintank og på skiltet under står det Suzuki DT-100 Maximum output 7/6230 Continous Output 6/5500

Jeg mener at Suzuki DT 100 var en 100 hk V4 som ble introdusert på slutten av 80 tallet.Denne "innebygde" bensintanken,er ikke dette oljetanken til oil injection systemet du mener??.

Det er mulig jeg tar feil her, Suzuki kan ha brukt en slik betegnelse på en mindre/eldre motor, men etter typebetegnelsen burde dette vere denne motoren. :smiley:

Var innom marinshopen.se og der stod det:

Äldre modeller:

1973 DT 150 (9Hk) samt DT 400 (25Hk)

1974 DT 9, DT 25, DT 70 (4,5Hk), DT 100 (7Hk) samt DT 300 (16Hk)

Så det kan jo være en 1974 modell

Takker for hintet

Har en som vil kjøpe den, så jeg ville bare sjekke ut årsmodell av ren nysgjerrighet. Deksel er ganske rustent, motoren har ikke vært brukt på mange år. Men ellers i bra stand, går lett å trekke rundt, alt er iorden på den.

Mener at dette er samme motoren som min far hadde i mine "ungpikedager" på slutten av 60-tallet.

Driftssikker og grei, 7,5 hk, luftkjølt og bråkete.

Hvit motor med noen grønne striper. om jeg husker riktig.

Hvis du sier årsmodell mellom 1965-1970, så er vel dette sånn noenlunde. :smiley:

• 9 years later...

Hei ! Ser det diskuteres gamle suzukier. Jeg har nå skaffet med 2 gamle motorer som er hvite med grønne dekaler / "klistermerker. Betegnelsen er DT-70. De ser nærmest strøkne ut men trenger bensin for å starte. Har ikke tatt sjansen ennå da jeg ikke vet hvilken oljeblanding de skal ha. Er sikkert av samme styrke som DT100 som diskuteres tidligere i denne tråden. Har en slik å, men den er nok ikke startklar dessverre. Av alder kan jeg tenke meg tidlig på 70-tallet en gang.