rockmoen Startet 9.Januar.2015 Del på Facebook Startet 9.Januar.2015 Kan noen komme med gode tips til hvordan man skal demontere og plukke fra hverandre en Lofrans ankervinsj? Jeg får den ikke løs..... Har skrudd av motoren, løsnet mutrene under, men fremdeles sitter den dønn fast. Grunnen til at jeg må demontere den er at den sitter fast. Får rikket den to cm hver vei, men ikke mer. Takker for tips til både å få den ut og demontere den for å reparere den. Kan noen si noe om hva modellen kan hete? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 9.Januar.2015 Del på Facebook Svart 9.Januar.2015 Hei det finnes manualer på nettet over Lofrans. Du må også løsne stjerneskruen i midten, så plukke av de delene slik at du bare har akseltappen igjen. Veldig ofte har akseltappen satt seg fast i motor (irret fast) og sitter som juling der. Demonterte en selv for ett år siden, for å så finne ut at det var det ene releet som var defekt. Så sjekk det før du går i gang. (Tips) Sitér dette innlegget Link to post
rockmoen Svart 9.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2015 Takk for tips. Er det bare å skru av lokket med hendelen? Har demontert motoren, men det står bom fast alikevel :-( Så releet er det ikke, for det eksisterte ikke på den. Men motoren fungerer direkte på batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 9.Januar.2015 Del på Facebook Svart 9.Januar.2015 Sjå denne oversikten og finn den aktuelle: http://www.lofrans.com/spare_parts.php Det er berre å begynna å løysa frå toppen. Mest sannsynleg vil du få behov for presse for å demontera gearet. Heller presse, løysemiddel og forsiktighet enn gladvold...:-) Sitér dette innlegget Link to post
rockmoen Svart 11.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2015 Da har jeg fått av lokket og litt til. Men hvordan skal jeg få av neste ? Virker som den stopper i tappen på akslingen. Men det er ikke plass til å få den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 11.Januar.2015 Del på Facebook Svart 11.Januar.2015 Er det sporkilen, som er felt inn i akslingen, som er kalla tappen? Den skal vera heilt slett, og ikkje stoppa noko som helst. Hvis den stopper noko, er den skadet, og so er det berre å gå laus på den med fil. Ein skadet sporkile må skiftast i alle fall, og koster småpenger. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 11.Januar.2015 Del på Facebook Svart 11.Januar.2015 Meinar at du må tersa messingkonen av akslingen. Men sjekk tegning: Mulig det er lettare om du demonterer frå motsatt ende av gearet.. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 11.Januar.2015 Del på Facebook Svart 11.Januar.2015 Riktig som havlengt sier. Du er godt på vei nå. Tipper tingene nå løsner ved ett av to: 1. når du får fjernet messinghjulet, 2. alternativt har tappen irret fast i motorhuset, det som hadde skjedd hos meg. Hold oss oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
dabe Svart 23.Mars.2020 Del på Facebook Svart 23.Mars.2020 Lenge siden dette ble posten, men hvordan fikk du av første del? Der sliter jeg. Skal den lille tappen på siden toppen dyttes først? Hvilken vei skal det vris, mot eller med uret? Hos meg sitter det dønn uansett hvilken vei jeg prøver. Det er jo kun komposittype verktøy (sveiv) som passer nedi sporet i toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.