Jump to content

Demontere Lofrans ankervinsj

rockmoen

Recommended Posts

Kan noen komme med gode tips til hvordan man skal demontere og plukke fra hverandre en Lofrans ankervinsj?

Jeg får den ikke løs..... Har skrudd av motoren, løsnet mutrene under, men fremdeles sitter den dønn fast.

Grunnen til at jeg må demontere den er at den sitter fast. Får rikket den to cm hver vei, men ikke mer.

Takker for tips til både å få den ut og demontere den for å reparere den.

Kan noen si noe om hva modellen kan hete?

bilde

Hei det finnes manualer på nettet over Lofrans. Du må også løsne stjerneskruen i midten, så plukke av de delene slik at du bare har akseltappen igjen. Veldig ofte har akseltappen satt seg fast i motor (irret fast) og sitter som juling der. Demonterte en selv for ett år siden, for å så finne ut at det var det ene releet som var defekt. Så sjekk det før du går i gang. (Tips)

• 5 år senere...

Lenge siden dette ble posten, men hvordan fikk du av første del? 

Der sliter jeg.

Skal den lille tappen på siden toppen dyttes først? Hvilken vei skal det vris, mot eller med uret?

Hos meg sitter det dønn uansett hvilken vei jeg prøver. Det er jo kun komposittype verktøy (sveiv) som passer nedi sporet i toppen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...