Jump to content

Kjøpe Ford 2712e med 13000 gangtimer?

jøran123

Recommended Posts

13000 Det er langt igjen til 84000 som en ferge her hadde.

Har den hvert i drift hele året eller har den stått 7 mnd. hvert år?

Er det smo.olje i brennstoff pumpa eller nesten ren diesel, hvis oljen er skiftet samtidig med oljeskiftet til motoren.

Lenge siden Dysene er skiftet, i det hele ser det ut som om motoren har fått stell eller har den bare stått der.

Er det skiftet Zink i kjøler og eksosmanifold og er de originale?

Er motoren liten i forhold til båten, så kan den ha levd et hardt liv.

En eller mange eiere? Noe historikk?

Du må få en motorkyndig til å se og høre på den.

Jeg har 2715 1977 og mener at det er mye motor igjen. ny manifold i 1990 P,G. A ikke skiftet Zink fra 1977 til 87 .

manual her og i dok.arkivet

http://nettbutikk.sabb.no/Kundestotte/Fremdriftsmotorer/SABB-FORD/default.aspx

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Takk for tilbakemeldingen. Har ikke så mye historikk. Blitt fortalt at båten er brukt hele året. Fått ny olje og filter hvert år, også dieselpumpa. Zinkanoder påstår et kjent firma i Bergen at denne motoren ikke har?? Båten er en motorseiler på 12 tonn. Siden båten står vinterkonservert på land, er det vanskelig å prøvekjøre. Har liten lyst til å handle uten at motoren er testet.

Brukt hele året og på land for salg, da får en inspisert under vannlinjen.

Hva er sjøvannsgjennomføringene laget av? hvor gamle?..

Utvendig Zink?

Er det en dyr båt må en kunne holde igjen et passende beløp til prøvekjøring er utført på vannet.

Båtmerke?

Ikke Zink sa de til meg også, men har Zink i sjøvannssiden på oljekjøler, varmeveksler og eksosmanifolden, det kunne de ikke forstå i 1987.

12 t båt da har de fleste 100 Hk ++. har du 4 syl. 68/70 Hk?.

Har den Borg Warner gir og fast propell må motoren gå når de seiler, ellers må akslen låses fast.

Borg Warner gir får ikke smøring når motoren står og akslen sviver med rundt.

det vil gi mange motortimer.

Dysene er de skiftet?

Har den hvert på Jordomseiling?

nesten 400t i året er bra mye??

Hvordan har bruksmønstret hvert?

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Båten er en NC 38 og er meget pen både utvendig og innvendig. Teakdeket er også bra. Det er 80 hk og B&W gear. Levert med 80 hk som originalt. Mariniseringsutstyret fra Nils Gustavson, Sverige. Det er kun timetallet på motoren som jeg er skeptisk til, ellers så liker jeg båten godt. Har ikke fått samlet så mye historikk enda.

Tilsvarende maskin finnes vel jevnlig til noen få båtlapper om det skulle dukke opp en katt i sekken ? Eg ville ikkje vert skeptisk til timene dersom normalt vedlikehold er utført. Marinisering vil alltid tæres, men utgifter med en kjøler eller en manifoil er ikkje grunn til å avstå fra båtkjøp dersom resten er tiltalende.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg tenkte det godt kunne vært en kommafeil på timetallet, men hvis det er en timeteller som viser dette, blir det litt annerledes. Men jeg har sett at timetelleren har vært koblet til hovedstrømbryteren i båten, slik at timetelleren går så lenge man er på tur, og ikke bare mens motoren går. Det er jo mulig at dette var en helt atypisk kobling i den ene båten, eller så kan det være en mer gjengs måte å gjøre det på fra heden old (før i tida)?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...