njal Startet 14.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2015 På mitt 110s drev sitter det en vp foldepropell i bronse. Vet montering i fjor føltes den helt fin. Jeg har nå oppdaget at propellnavet slarker litt på propellakslingen. Ikke i lengeretningen, men sidelengs. Akslingen ser helt strøken ut. Jeg har funnet ut at nytt nav er å få tak i, til 3000kr. Det ligger an til at jeg kjøpet nytt nav, men skulle gjerne visst hva som feiler dette. Noen som har noen erfaring med dette? Foldepropellen er noen år (gammel). Den ser litt herja ut, men det er foldi den er stoffet. Ikke så godt å vurdere splinsene ut i fra bilde. Det er det heller ikke i virkeligheten. Jeg synes de ser helt fine ut. Eneste tydelige skade på propellen. Jeg synes det er rart hvis dette kunne forårsake slark sidelengs. Jeg skal lage en skive som passer inni der å prøvemontere til helgen. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Erik Svart 14.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2015 (redigert) Hvis det slarker så burde det vel være slitt/gnagd ? Dette ser ikke slitt/gnagd ut for meg (ikke nok til merkbar slark ihvertfall).... Slarker det når det er skrudd fast med låsemutteren også, eller bare når det er løst ? Det er ikke selve akslingen som slarker da. Altså at kule/pinne lagrene inne i drevet er karva? Redigert 14.Januar.2015 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
njal Svart 14.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2015 Propellen slarker litt når den er skrudd fast, det er snakk om kanskje 1mm. Akslingen kjennes helt tight ut. Ingen slark der. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Ask Svart 14.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2015 Hei Hadde same problem med ein Flex-O-Fold toblada propell. Kjøpte ny del i midten. 5000 raske. Har ikkje montert den enno. Ask Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 14.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2015 Var det propell til et drev, og var det noen tydelig feil ved propellen? Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
njal Svart 6.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2015 Jeg bestilte nytt propellnav hos Lasa i Son, var å hentet det i dag. 3200kr for alt på bildet. Spenningen var stor om dette ville løse problemet. Jeg kjørte derfor rett ned til båten for å prøve. Den gikk rett på, uten slark! Nå er problemet løst. Jeg tok med propellnavet hjem, tilfelle noen skulle finne på å ta det. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Kyrholmen Svart 6.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2015 Så fint med ting som går fint! Du kommer sikkert til å merke mindre vibrasjoner under oppbakking nå også, knall dette! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.