bjornas Startet 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2015 Er det noe vidundermiddel man kan bruke for å unngå at det fester seg rur på propellen til loggen? Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
kjeros Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Jeg har egentlig gitt opp loggen. Den funker noenlunde fram til st.hans. Når badevannet blir innbydende tar jeg en liten sjau. Da holder den en liten stund igjen. Har ikke undersøkt om det finnes noe vidundermiddel. Jeg bruker GPS-fart i stedet. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
RSL Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Jeg melder meg på til de som har gitt opp. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mons Olav Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Vannfast Grease av god kvavitet. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
WGM Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 (redigert) Jeg sprayet min lett i flere omganger med Jotun Primer + drevspray før sjøsetting i fjor vår. Så rimelig grei ut og snurret lett etter opptak i høst. Redigert 18.Januar.2015 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 vidundermiddel Sitte klar med blindplugg, og løfte den opp (gjelder for gjennomgående varianter) Da kan du rense den i ro og mak før du setter den på plass igjen. De som har gjort det, sier at det kommer minimalt med vann inn når man skifter mellom logg og blindplugg. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
sap_2000 Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Jeg stoffet hvert blad på paddelhjulet nøye med minipensel med vanlig svart selvpolerende. Resultatet i år var null reduksjon av visningen ift SOG utover i sesongen. Depl båt som stort sett går i 6-7 knop. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
bjornas Svart 19.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2015 (redigert) Takk for alle innspill. Ad "sitte klar med blindplugg", Kan bekrefte at det går veldig greit. Tok opp pluggen i går og fjernet rur mekanisk. Takk for alle råd som jeg har fått. Føyer til at jeg også fått anbefalt grønnsåpe i semifast form og dessuten skjellfjerner. Det siste har de på Biltema til kr. 59,90. Konkurrenten fra Hempel koster kun 3 ganger mer... :-) Redigert 19.Januar.2015 av bjornas (see edit history) Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Håvard Straume Svart 19.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2015 Den loggen eg har e ein klaff som ska holda den tett når loggen ikkje står i. Men ein ting kan eg vertfall sei, den funke ikkje til sin hensikt! sjøsatte båten for to veke sia og sku oppi å starta og då fossa da inn men tok han opp at med ein gang og satt i loggen og då va den tett Men eg og melde meg inn som ein av dei som har gitt opp loggen. Funka ikkje når eg satt ut båten, so etter ein tur funka den litt (5kn mens eg heldt 10-12). LIkte loggen min so godt eg fø eg bjynte å bruka den, med trip- tellar nett so i bil. men jaja blir gps i den nye båten. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/97671-with-vitsi-13-prosjekt/ Link to post
Mulligan Svart 19.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2015 Det finnes hjelp. http://www.nke-marine-electronics.com/nke-products/speed-depth-sensors/ultrasonic/ De har også en elektromagnetisk variant. Ingen bevegelige deler. Som alt annet fra NKE er det ikke billig. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 når det gjelder innimellom drevet har jeg brukt Tectyl, ingen groe:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.