Jump to content

With Vitsi 13 Prosjekt


Håvard Straume

Recommended Posts

Hallo! :smiley:

Velkomne til min "arbeidslogg" for oppussing av min With. Her blir det nytt om det eg gjer, ska prøva og ta ein del bilder :yesnod: Her blir det og litt spørsmål når det e ting eg lurer på eller står fast :giggle:

Kjøpte båten i fjor sommer. Tok da litt pussing på den før eg satt den ut, men ville sjå kor god den var og korleis den tok sjøen osv. før eg la masse tid/penger i den. :lol: Men er strålende fornøgd med den :thumbsup: Veldig gode sjøegenskaper :thumbsup::yesnod:

Men det var jo nokon svakheter som eg nå framover våren skall rette opp i. :smiley: Her er litt av det som forhåpentlig viss skall bli orden på framover våren:

 

-pusse og male båten

-forsterke hekken (bytte ut den rotne kryssfineren)

-forsterke skandekket

-nye seter

-stereo

-litt sparkling

-Kanskje ny vindskjerm

 

Og ellers vert da no alltid litt meir etterhvert :thumbsup:

 

 

På forhånd takk for svar :thumbsup:

 

Her er fra litt kjøring i haust :smiley:

 

img_4229_-_kopi.jpg

 

Før sjøsetting i sommer

 

rdsc_0865.jpg

 

 

Under sjøsetting :wink:

dsc_0907.jpg

 

Under opplag

dsc_1354.jpg

 

Her er rett etter eg delte den ved fenderlista, for og komme til og bytte kryssfineren i akterspeilet, båten er forsatt i to, og da vill den bli ei stund fremover :smiley:

dsc_1578.jpg

Link to post
Share on other sites

Det blir spennende å følge prosjektet ditt.Ser ut til at du går grundig til verks.

Bare et par spørsmål.:

Vet du hvilken årsmodell båten er ?

Hvor stor motor har du på ?( Var litt vanskelig å se det på bildene.)

Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury.

Link to post
Share on other sites

Veit lite om båten egenlig, er eit nr på sida av den som det kansje går ann og finne det ut(?) har og nr'et på den veritas plata, veit ikkje om de går ann og finna da ut.

 

På desse bilda va de ein Mercury "10" hk, berre tull med den, so me har kjøpt ein yamaha 9,9 fra ca 2000 so me sikkert ska ha på. Men med tida vill eg helst opp i 50 hk på den.

Link to post
Share on other sites

Ja ser at den er i småbåtregisteret.De har sikkert info om båten,og du får vel et båtkort etterhvert? Hvis den blir/er registrert på deg.

Tror du blir fornøyd med Yamaha 9,9. Knallbra motor :-) Lykke til.

Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury.

Link to post
Share on other sites

Hei

En kompis hadde en slik båt, og jeg fikk låne den så mye jeg ville bare jeg tok litt vedlikehold på den. Det som er sikkert er at du aldri kommer til å bli fornøyd med noe under 50 hk. :smash: Den jeg disponerte hadde en gammel 50 hk, men den gikk riktig bra. Solid båt som tåler å fly. :thumbsup:

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Link to post
Share on other sites

dsc_1589.jpg

 

Då har eg hogd av glassfiberen på innsida av kryssfinneren :smiley:

Plata er roten...

Men korleis kan eg få den ut? :confused: Den er laus oppe så eg får den i fra eit godt stykke nedover. må eg kappe den jamn høgt med golvet? Eller e det ein måte og få heile plata ut på? :confused:

Link to post
Share on other sites

Hei, den båten jeg brukte hadde en gammel Johnson 50 hk, så den gikk ikke mere enn kanskje 30 knop. Er man tre eller fire personer i båten, bør man ha over 40 hk, ellers tar det litt tid før den planer. Det var noen gærninger som fikk tak i den båten jeg brukte og de monterte 75 hk, og da fløy den! :crazy: I hvertfall mellom hver gang de måtte justere forgassere.

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Link to post
Share on other sites

Hei, den båten jeg brukte hadde en gammel Johnson 50 hk, så den gikk ikke mere enn kanskje 30 knop. Er man tre eller fire personer i båten, bør man ha over 40 hk, ellers tar det litt tid før den planer. Det var noen gærninger som fikk tak i den båten jeg brukte og de monterte 75 hk, og da fløy den! :crazy: I hvertfall mellom hver gang de måtte justere forgassere.

Me har ein 50 hk johnson på ein anna båt so eg kanskje ska prøva på denne. Den er fra slutten på 80-tallet trur eg. Men den er lang stamme så da må eg bygge opp hekken... so me får sjå ka da vert :wink:

 

Men er du sikkert på at den båten ikkje va vaten mellom skroga på? Det var ein som skreiv lenger oppe her at han hadde ein med 30 hk so gjekk 30 kn :diving: Må no ha gått mykje meir med 50 da...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...