Jump to content

Sette inn vindu i skroget?


bjoris

Recommended Posts

Jeg venter og venter på Fjorden, motoren skal være klar nå, men den er ikke satt i båten og/eller testkjørt... Det er jo flott at motoren blir overhalt, men nå sprekker de mye på tid og det er kjedelig med så kort sesong som vi har i Norge. Håper den er klar i slutten av neste uke...

 

I mellomtiden sitter jeg og tenker:

 

Vurderer å sett inn vindu i skroget på Fjorden slik at det kommer mer lys/luft inn i midtkabinen. Denne er så stor på 815 modellen at vi også har 2 åringen liggende der sammen med oss. Luft blir det da litt dårlig med selv om det går. Vi har en lufting ut mot akterdekket, men dette blir snaut.

 

Ser for meg at det kanskje ville blitt penere med to vinduer på hver side enn ett. Har ikke helt bestemt meg for det og mulig jeg da ville valgt å bare ha ett på hver side som kan åpnes (de som ikke kan åpnes er vel noe rimeligere).

 

Tips til hva som er best egnet til å lage hull med og ikke minst hvor en får tak i rimelige skrog-vindu?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Tror det var en tråd med bilder på en som satte inn noen portlights i emneoversikten.Beskrev forskjellig bruk av verktøy.

Sea sea(Byggplast) på Rud i Bærum selger åpningsbare portlights hvor vel alt utenom "glasset" er alu. Tror de ligger på ca 1200kr, er det rimligste jeg har sett.

Hjertmans.se selger iallefall Lewmar portlights til ca samme pris.

 

Lykke til !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...