Furu Startet 19.Januar.2015 Del på Facebook Startet 19.Januar.2015 Som bildet viser, så er jo den fjørbelastede kontakter egentlig knekt. Har googlet men vanskelig å finne noe. Kan vel alltids loddes fast på en måte men hadde vært greit å ha det i orden. Ikke interisert i nye plast lanterner.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
puddingen Svart 19.Januar.2015 Del på Facebook Svart 19.Januar.2015 Fyll hullet med tinn og lodd ledningen rett i Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 19.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2015 (redigert) Tenkte tanken men, Det blir nok for dårlig kontakt ihenhold til den fjørbelastede kontakten som er gåen, gikk over med multimeteret i dag. Redigert 19.Januar.2015 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
E27 Svart 19.Januar.2015 Del på Facebook Svart 19.Januar.2015 Kanskje denne fra Elfa kan passe. https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=33-804-41&toc=24324 Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 19.Januar.2015 Del på Facebook Svart 19.Januar.2015 Dette bildet viser ein lampeholder som heiter BA15D. Den passer nesten, men hvis eg husker rett, so skal du ha ein som heiter BAY 15D. forskjellen er at dei to låsepinnane som stikk ut i pæra har samme høyde i BA, men ulik høyde i BAY. Dermed so går pæra nedi holderen kun i ein retning. Dette er gjort fordi at då kan den monterast slik at den tråden som går i bue rundt glødetråden, kan plasserast slik at den ikkje kaster skygge i lanternens synlige sektor Magne Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Har du sjekket hos Maritim? Jeg mener at de hadde denne typen tidligere. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
kdtran Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Prøv å ta kontakt med produsenten, Tranberg AS i Stavanger. Blir ikke overrasket om de kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Om du snakker med Tranberg: eg trur det var denne landterna eg fann i ein gammal tranbergkatalog, som står i hylla her. der er lampeholder oppført med delenr. 8807 Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Hva med denne? http://www.mc-importen.dk/reservedele/21004060101/article/166530 Sitér dette innlegget Link to post
hclande Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Dette bildet viser ein lampeholder som heiter BA15D. Den passer nesten, men hvis eg husker rett, so skal du ha ein som heiter BAY 15D. forskjellen er at dei to låsepinnane som stikk ut i pæra har samme høyde i BA, men ulik høyde i BAY. Dermed so går pæra nedi holderen kun i ein retning. Dette er gjort fordi at då kan den monterast slik at den tråden som går i bue rundt glødetråden, kan plasserast slik at den ikkje kaster skygge i lanternens synlige sektor Magne Om ikke tranberg har så kan nok lyskomponenter hjelpe deg. Holder til på sørlandet mener jeg. Som bildet viser, så er jo den fjørbelastede kontakter egentlig knekt. Har googlet men vanskelig å finne noe. Kan vel alltids loddes fast på en måte men hadde vært greit å ha det i orden. Ikke interisert i nye plast lanterner.. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 20.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Takk for alle svar! Tar kontakt med tranberg i morga, virka som ett ganske stort selskap so får sjå om dei bryr seg om min sak.. Veit ihvertfall att det er bay15D no Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Dinamo Svart 21.Januar.2015 Del på Facebook Svart 21.Januar.2015 Tranberg er så visst eit stort selskap, ja - men så vidt eg har skjønt er dei oppkjøpt av Stahl. og dermed blitt multinasjonalt. Men frå Tranberg har der so lenge eg kan huska vore god kvalitet. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 21.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2015 Fikk svar fra dei, er bestilt ! Har lagt om rød og grønn lanterne på egen kurs i båten, tidligere problem var att av og til så slokner dei, 3 amper sikringa ryker ikkje, men bryter lys og lanterner blir mørke. Har dog 25 w pærer.. Er nye kabler frem til lanterner. Prøvde SB lanterna i dag , samme problem. Holderen til pæra er ren og pen. Kanskje en skal prøve led pærer istedet for ..? Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.