Jump to content

Bytte fra tau til kjetting på ankervinsj


naumar.no

Recommended Posts

Jeg har en ankervinsj (Good P/N 21) med 12mm tau i da. Klarer denne vinsjen også 8mm kjetting? Er det vanlig at samme vinsj klarer begge deler? Tenker å bytte til kjetting, eventuelt i allefall ha kjetting de første 5 meterne. Dersom den siste er mulig, hvordan binder man tauet til kjettingen for at det skal gli fritt gjennom vinsjen?

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Den vinsjen har jeg aldri hørt om, men skal du bruke kjetting, forutsetter det jo at den har et kabular beregnet på kjetting og ikke tau.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...