Jump to content

Flyttet hit fra "kjøp": Bensinmotor 1 hk ønskes


Harald

Recommended Posts

Harald,

 

Jeg har ingen påhengs å selge deg, men når jeg ser at du etterlyser en så liten motor, da kommer straks spørsmålet: "Har du vurdert en elektrisk påhengs?"

 

Selv kjøpte jeg en slik for snart 15 år siden  -  og har hele tiden vært strålende fornøyd med den.

 

mvh

Jan / Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt rykter om at Evinrude laget bensinmotorer på 1 Hk, men har aldri sett noen her i Norge. Er så små motorer vanlige? Beklager at jeg bare spør og ikke kan bidra til noe kjøp, men jeg ble litt nysgjerring.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt rykter om at Evinrude laget bensinmotorer på 1 Hk, men har aldri sett noen her i Norge. Er så små motorer vanlige? Beklager at jeg bare spør og ikke kan bidra til noe kjøp, men jeg ble litt nysgjerring.

Ifølge sviger, har han hatt 2 stk. av denne typen tidligere.  De er såpass lette at de enkelt kan fraktes.  Han kvittet seg med disse motorene for noen år siden, men nå vil han gjerne ha en igjen.  De er ikke å få nye, så det må bli en brukt.  Hadde håpet på at noen hadde en slik liggende i garasjen for salg.

 

mvh

Harald

Link to post
Share on other sites

Ifølge sviger, har han hatt 2 stk. av denne typen tidligere.  De er såpass lette at de enkelt kan fraktes. .......

Men er ikke 12 kg lett nok? Det veier enkelte av 2,5 og 3,5 Hk -motorene du får nye i dag. Noen er kanksje lettere også? Hva veide en slik 1 Hk?

Link to post
Share on other sites

når jeg ser at du etterlyser en så liten motor, da kommer straks spørsmålet: "Har du vurdert en elektrisk påhengs?

Jeg har en 16 fots seil jolle som jeg skulle ha motor til for noen år siden. Da vurderte jeg elektrisk påhenger siden jeg tenkte det kanskje ville spare vekt. De motorene jeg såg på var vel litt mer enn 1 HK. men motorene var ikke så veldig lette, og dersom du plusser på et 60 eller 105 Ah bateri, så har du ganske mange kilo. Valget falt derfor på en 3 Hk Yamaha malta.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...