Dykker Startet 23.Januar.2015 Del på Facebook Startet 23.Januar.2015 Finnes det værvarselkanaler som kan lagres på WX-knappen på VHF'en her i Norge? Finnes i USA/Canada, NOAA Weather Radio. Noe likt ATIS for fly. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 23.Januar.2015 Del på Facebook Svart 23.Januar.2015 Noe likt ATIS for fly. Du mener inkludert hvilken bane som er i bruk? Nei, jeg tror nok ikke det. Du får høre på småbåtvarselet på en DAB-radio evt. et par FM-frekvenser med (såvidt jeg kan huske) veldig dårlig rekkevidde. De samme varslene sendes ut på arbeidskanalene fra Tjøme, Florø etc. med 3 timers mellomrom. Ellers er det jo veldig mange steder å finne aktuelt vær og prognoser på Internet. For deg, som tydeligvis er flyinteressert, er jo dette et brukbart sted: http://en.allmetsat.com/metar-taf/norway-sweden-finland.php Min erfaring er at TAF'ene er veldig pålitelige. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 23.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2015 Lytter til værvarsel på VHF og DAB, samt at jeg har det på SeaPilot, Navionics osv, men lurte bare. Er litt flyinterresert,men har tatt litt pauser mellom de årene jeg har holdt på. Masse arbeid med å holde en real DC10 simulator i drift. Vi er tross alt bare tre mannfolk i alderen 52-68 som har holdt på med dette i over ti år. I tillegg en MD80 simulator. Ting tar tid. Litt avsporing fra VHF og det maritime, men gøy med avionikk også. En gammel video av DC10'ern kan ses på denne linken. DC10_4.mp4: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.