Jump to content

Jeanneau Prestige 46, erfaringer? Alt. Azimut 46 eller Princess


ole-m

Recommended Posts

Zandra på forumet her har erfaring med denne båten, kanskje han kan si litt om dette med den faktiske plassen i kabinene?. Det er riktig at båter under 60-70 fot er trange, men da blir de også vesentlig mere problematisk å bruke å dyre å eie. Er ikke så lett med havneplass, ligge på skjæra osv. Det kan jo også til tider by på litt utfordringer på en 46 foter. Men Prestige 46 er en veldig brei 46 foter. Var i en Princess 45 her om dagen med køyer i 3 kabin, der måtte man tre seg inn i køya og gå ut for å skifte mening ;-). Men det var ellers en knakane fin båt, med tamd75p motorer. Og dinetten på Prestiges babord side er utrolig anvennelig vil jeg tro for store familier. Det å reise ut tre par for våres del er like aktuelkt, men jeg ser igrunn ikke noe problem med dette, man har jo også den 4 akterkabin som man kan putte en i også hvis det kniper ;-)

Link to post
Share on other sites

3 kabiner med dobbeltseng samt crew cabin er etter to sesongers bruk erfart som ganske enkelt genialt.

Likeså dinett oppe.

Vi har tre barn og nå er det uproblematisk om ett av dem ønsker å ha med en venn eller vennine. Likeså når minstejenta på 13 har med 2 venninner, så sover de alle tre i en en dobbeltkøye.

Sidelugarene er ikke spesielt store, men absolutt store nok.

Og cabinen bak er super for eldstemann som ønsker å trekke seg litt tilbake, men som likevel bare er på PC når han trekker inn.

Og dinetten benyttes både under fart, men ikke minst når barna vil sitte å spille rundt et bord. Og for meg er dette den perfekte kontorarbeidsplass.

Min referanse for sammenligning er noen sommre i Princess P50 som selvsagt har større dobbeltkøye i sin sidelugar, men som har køyeseng over hverandre i BB lugar. Og som ikke har dinette...

P50 oppfyller følgelig ikke vårt behov for plass....

Link to post
Share on other sites

Min referanse for sammenligning er noen sommre i Princess P50 som selvsagt har større dobbeltkøye i sin sidelugar, men som har køyeseng over hverandre i BB lugar. Og som ikke har dinette...

P50 oppfyller følgelig ikke vårt behov for plass....

 

Da tenker du på forrige generasjons P50?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...