Frivakten Startet 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 25.Januar.2015 Kommentarer til nyervervet klassisk turseiler i mahogny. SY AMAZONA, NOR11389. Bygget i 1964 på Storebro Verft. Tegnet av Olle Enderlein. Byggenr. 203. VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Havgap Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Gratulerer med flott båt. Det er mye info på nett, se nederst på siden, http://olof.tiselius.se Link to post
Framtia Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 flott båt! Gratulerer. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lazyjack Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Den ser flott ut! Link to post
Popeye70 Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Nydelig båt. Klassiske, fine linjer. SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bertramsen Svart 29.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2015 Mine foreldre hadde en slik fra 1987-2000 ca. Nydelig båt som jeg hadde mange fine opplevelser i. Link to post
Festina_Lente Svart 29.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2015 Gratulerer! "Liker" svenske seilbåter, klassikere og OE-design. Ønsker deg fair winds og mange gode opplevelser med denne! Link to post
Frivakten Svart 29.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2015 (redigert) Båt og motor er over 50 år og har stort sett aldri overvintret på land, men på sjøen uten landstrøm, el.lensepumper, varme etc. Fullstendig fri for råte og skader. Dekket er slipt en gang og fått et epoxybelegg (Westsystem). Skroget er mahogny og malt fra fabrikk i byggeåret. I ettertid flekket og malt med Shipolin. Ergo lite vedlikehold.Kahyttak og sittebrønn glassfiber fra fabrikk.Bronse skroggjennomforinger og luker. Seilene og fall er vel det eneste som skiftet ut. Kvalitet fra Storebro :-) Redigert 29.Januar.2015 av Frivakten (see edit history) VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Louis Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 Gratulerer! Nydelig båt. jeg har maken "Tulla" som jeg holder på å restaurere. Hun har fått prøvd seg litt i sommer før arbeidet fortsetter i vinter. Min var ett love funn. Seiler som en drøm Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn