Jump to content

Hvilket forsikringsselskap gjelder 2015?


All In

Recommended Posts

 

 

Samle alle forsikringer i et selskap er normalt det billigste.

 

 

Nei, nei og atter nei! Man tror det, og selskapene "selger" det budskapet, men det blir ikke sant av den grunn! Selv har jeg fordelt mine forsikringer i tre forskjellige selskap da ingen gir meg det beste/biligste tilbudet samlet, og ja, jeg har prøvd de alle sammen!

 

Forøvrig vil jeg anbefale de fleste å se om ikke det er fornuftig å ha en høy/høyere egenandel da det kan bety vesentlig lavere premie og hvor ofte har man en skade på bil, hus, innbo. båt osv??

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke få fullrost Eika Forsikring. (De er småsparebankenes forsikringsselskap.) Grei premie i sammenligning med andre, men fremfor alt fremragende saksbehandling, fornuftig oppgjør og raskt oppgjør. 14 dager etter mitt totalforlis hadde jeg "ny" båt ved brygga. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Nemi er grei, bruker selv Tryg på alt.

 

Gjensidige ble jo for lenge siden omdøpt til hinsidige her.

 

Nemi var greie på pris, men ikke nå lenger etter min erfaring og har derfor flyttet flere forsikringer til Storebrand.

Hadde en skade, veterinærutgifter på hund, med Tryg før jul og sendte inn deres skjema på nettet med alla fakta i saken og to dager etter var erstatningen på konto mens brevet fra dem tok et par dager til. Meget fornøyd med raskt og greit oppgjør.

Har også hatt forsikringer hos Gjensidige, hatt et oppgjør med dem for 6/7 år siden og alt gjort per telefon og pengene på konto to dager etter. Meget fornøyd med oppgjøret hos dem (også).

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Tryg satte opp prisen på min snekke med 71 prosent da jeg skulle fornye i høst!!! Da jeg spurte om en forklaring fikk jeg bare et arrogant svar tilbake. Så dermed exit Tryg! Det ble Storebrand istedenfor. Min forsikring dekker skader på vinterstid, under den forutsetning at båten ligger i boblehavn.

Link to post
Share on other sites

Prisen er ikke alt, da jeg verdsetter service minst like høyt. Fikk mail fra NB i går, der han tilbød meg forsikring(har hatt der før), men jeg tør rett og slett ikk å bytte, da jeg vet hva jeg får hos Gjensidige, og de er ryddige ved uhell/skade.

Det er utrolig hva en 1/2 time med sin personlige rådgiver får til med prisene.

 

 

Nei, nei og atter nei! Man tror det, og selskapene "selger" det budskapet, men det blir ikke sant av den grunn! Selv har jeg fordelt mine forsikringer i tre forskjellige selskap da ingen gir meg det beste/biligste tilbudet samlet, og ja, jeg har prøvd de alle sammen!

 

Forøvrig vil jeg anbefale de fleste å se om ikke det er fornuftig å ha en høy/høyere egenandel da det kan bety vesentlig lavere premie og hvor ofte har man en skade på bil, hus, innbo. båt osv??

Som et selskap sa jeg skal grei den prisen i år men det blir kraftig økning neste år, så kan en jo skifte selskap hvert år sier noen,

men da får en aldri noe kundeforhold.

 

Det med Høy egenandel er OK, men da må ha råd til å spare Penger på en egen " skadekonto" i banken så en har pengene

når noe skjer, har en ikke penger ved skade og må ty til Kredittkortet blir det DYRT.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Hvilket selskap som gjelder tenker jeg er ganske individuelt. Pris/dekning er vel de mest målbare parametrene man kan sjekke. At det alltid lønner seg å "shoppe" er det liten tvil om enten det gjelder forsikring eller andre ting. Slik sett er forsikring "ferskvare" som det nevnes innledningsvis.

 

Hvor godt fornøyd man kan være med et selskap vet man dessverre ikke før man står der og har hatt ett uhell. Da er man ikke bare prisgitt selskapet, men også takstmannen som benyttes.

Det er liten tvil om at enkelte takstmenn kan være en større utfordring enn andre og ofte er det samme takstmann som benyttes av flere selskap. Dennes rapport vil veie tungt når selskapet skal vurdere erstatningen.

 

Lotto !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

men da får en aldri noe kundeforhold.

 

Dette er nok en myte etter mitt syn for kundeforhold var noe som (kanskje) betød noe i gamle dager, ikke nå lenger. Dessverre kan man sikkert si, men sånn er det bare.

Jeg snakker da om forhold til et forsikringsselskap for i andre henseender og sammenhenger her i livet kan det fortsatt ha en viss verdi.

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

 

 

Hvor godt fornøyd man kan være med et selskap vet man dessverre ikke før man står der og har hatt ett uhell. Da er man ikke bare prisgitt selskapet, men også takstmannen som benyttes.

Det er liten tvil om at enkelte takstmenn kan være en større utfordring enn andre og ofte er det samme takstmann som benyttes av flere selskap. Dennes rapport vil veie tungt når selskapet skal vurdere erstatningen.

 

Lotto !

Har enda ikke vært borti et selskap som dikterer hvilken takstmann du skal benytte. Takstmann velger du sjøl. Videre, i de senere årene har de fleste takstmenn etablert seg som i selskaper, uavhengig av forsikringsselskapene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hvis man har mulighet; Sjekk ut Jernbanepersonalets Bank og forsikring, min kones eks-svigerfar hadde tilknytning;) Er utrolig bra på pris ihvertfall:)

Uten tvil! Har alle forsikringer der. Alle andre selskap som ringer for å tilby forsikring ønsker meg en god dag videre når jeg forteller at jeg har forsikringer gjennom jernbanen.

Link to post
Share on other sites

Jernbanen er gunstig for båt opp til 1 million, er verdien høyere selger de forsikringen videre og da er de tvert om dyrere enn andre.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke få fullrost Eika Forsikring. (De er småsparebankenes forsikringsselskap.) Grei premie i sammenligning med andre, men fremfor alt fremragende saksbehandling, fornuftig oppgjør og raskt oppgjør. 14 dager etter mitt totalforlis hadde jeg "ny" båt ved brygga. :thumbsup:

Støtter oppunder suveren service i Eika! Dem er meget flinke!

Link to post
Share on other sites

Jeg har Norske Sjø, grei pris og bra service. Men fikk erfare at forsikringer har to priser, en før og en etter skade.... De trakk 25% i aldersfradrag for deler etter en kaskoskade..... Blir nok siste gangen jeg bruker et "billig" selskap.

 

Dette fremkommer vel av vilkårene i polisen vil jeg tro så burde ikke komme som noen overraskelse. For norske selskaper er vel dette standard mens det er noen selskaper som ikke har dette aldersfradraget. Har vært mange tidligere tråder om dette her på forumet.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har enda ikke vært borti et selskap som dikterer hvilken takstmann du skal benytte. Takstmann velger du sjøl. Videre, i de senere årene har de fleste takstmenn etablert seg som i selskaper, uavhengig av forsikringsselskapene.

 

Vet ikke om du kan huske at jeg hadde en tråd her for noen år siden hvor strammeskruen på en påhenger jeg hadde knakk og motoren gikk på sjøen, Når selskapet ville se på jolla, var de i hvert fall ikke opp til meg å velge hvilken takstmann som skulle se på det.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...