Jump to content

Shetland 17. mai 2015

arkmarin

Recommended Posts

Tradisjonen tro drar vi en del seilbåter over Nordsjøen for å feire 17. Mai 2015. Det er ingen betingelse at du har seilbåt, motorbåter er også velkommen til å ta del i overfarten. Den 12. Februar deltar vi på et møte i regi av Trondheim Seilforening på Skansen, i deres klubblokale. Vi vil prate om hvilke krav som stilles til båt og mannskap. Kan dette være noe for deg, så kom på Skansdn til kl 18.30 den 12/2. På møte vil vi være tre eller fire, som har hatt utallige turer over til Shetland. Velkommen!

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har lyst å spørre om noen har lyst til å være mannskap på båt over til Shetland til 17. mai. Det er flere som sier de har lyst å seile over, men mangler mannskap. Om det er interesse, så kan jeg videreformidle navn på interesserte. Start fra Trøndelag rundt den 8. mai og retur fra Shetland 18. mai med ankomst Ålesund den 20. mai.

Normalt deler vi på alle direkte kostnader ombord, slik som diesel, havneavgifter, mat osv. Det er ikke uvanlig at en betaler litt for "båtleie".

• 2 uker senere...

Da er det 9 dager til vi starter fra Trøndelag. En båt fra Østfold vil også seile over og delta i opplegget på Shetland. Er det flere som vil ta turen over, så  vil vi gjerne høre om det. Dette ut ifra hvilket opplegg vi skal ha i forhold til sight-seeing, buss transport mm. De fleste av oss har vært over så mange ganger, at de er ikke så interessert i å delta på sight-seeing, så det bør i tilfellet legges opp med tanke på nye deltakere.

Det ser ut for at de fleste av oss vil gå over til Baltasound, deretter kystseilas til Lerwick med stopp i Mid-Yell. Et par båter har lyst å først seile til Fair Isle, men det avhenger av været. De vil også gå til Baltasound, om værmeldingen er for dårlig med tanke på Fair Isle.

Jeg har lyst å spørre om noen har lyst til å være mannskap på båt over til Shetland til 17. mai. Det er flere som sier de har lyst å seile over, men mangler mannskap. Om det er interesse, så kan jeg videreformidle navn på interesserte. Start fra Trøndelag rundt den 8. mai og retur fra Shetland 18. mai med ankomst Ålesund den 20. mai.

Normalt deler vi på alle direkte kostnader ombord, slik som diesel, havneavgifter, mat osv. Det er ikke uvanlig at en betaler litt for "båtleie".

Pr i dag kan det være plass for en mann til, så om noen har lyst, så ta kontakt.

Det er 8 båter som kaster loss i dag og setter kurs for Shetland, for å delta i markeringen av 70 siden krigen tok slutt, som foregår 17.mai helga. Det er også kransnedleggelse i dag på frigjøringsdagen, men det får vi ikke ta del i, annet enn på dagsrevyen i kveld. Jeg regner med at det kommer noen båter over fra Vestlandet, som vi ikke vet om. Vi gleder oss.

God tur Arkmarin og andre som skal over.

Kunne egentlig tenkt meg en shetlandstur selv om jeg har motorbåt, men for meg er det langt til Vestlandet for en kjapp tur/ retur. Men kanskje om vi ender opp der på Vestlandet på en sommerferie en gang.

Har 1000 nm rekkevidde og båt som er teknisk i orden for en slik tur så hadde følt meg rimelig trygg med gode stabile værutsikter.

Kanskje en gang i fremtiden :-)

Husk å poste noen bilder for oss som drømmer :-)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...