mavi Startet 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2015 Har trege gjenger på bensinpåfyllingen i metall. Usikker på om det er kobber eller syrefast, men forslag til smøremiddel for å få de til å gli lettere? Vil kobberpasta være bra eller er det noe annet en bør bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Hva med helt vanlig grease? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
LM 605 Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Enig med Lars H. der, ville også smørt på litt grease. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Evt vaselin Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 1.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Takker. Da får jeg finne frem dette og smøre litt på neste gang jeg er i båten Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Jeg hadde samme problemet på min forrige båt: https://baatplassen.no/i/topic/104359-trege-dekksforskruvninger-hva-boer-man-smoere-med/ Jeg fikk tips om hvit vaselin. Dette fungerte utmerket den tiden båten var i mitt eie. Tuben fikk jeg tak i på apoteket. Der var den "svindyr", men den finnes sikkert andre steder. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
index Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Jeg bruker vaselin. Ikke alle pakninger som liker grease. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Problemet med slike gjenger er at de blir vasket helt rene av bensin og damp. Tørre gjenger går tregt, og med litt irr i tillegg kan de i verste fall skjære seg. Mitt råd er å vaske gjengene rene for avleiringer og dritt, og spraye på litt silikonfett. Da blir ikke pluggen klinete å håndtere heller. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 -og så kan du bytte o-ring med det samme :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.