Jump to content

Kanskje hamstre litt bensin til i sommer?

jensemann2

Recommended Posts

Hvis du kjøper bensinstabilisator og blander i så holder den seg jo lenge.

F.eks. Quicksilver/Mercury Quickstore

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Kanskje det kan lagres under jorda.. eller hos en nabo.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Ja, ville nå ha lagret bensinen i et uthus langt fra folk om jeg skulle ha hamstret. Selv om det kan virke fristende til tider når man ser prisforskjellen.

Husker for noen år siden at en ansatt på Statoilen i Kvinesdal sentrum tastet feil og dermed solgte stasjonen bensin til et par kroner literen hele natta (han dobbeltsjekket ikke pumpeprisen før han gikk for kvelden). Da var det enkelte som hadde kjøpt både et og to fat før de ansatte oppdagde feilen. Den lokale lensmannen oppfordret folk til å komme tilbake å betale mellomlegget til vanlig pumpepris. Men han kunne samtidig melde at det kun var et moralsk ansvar å betale mellomlegget, salget hadde vært helt lovlig så lenge prisen var som den var, noe ivrige og bensintørste kunder virkelig benyttet seg av :giggle:

Liten korreksjon på tilatte mengder.

Ja riktig. 10 + 50 = 60.

Det er heller ikke tillatt med større tank enn 60 liter.

Det var en kar i båthavna som drev og fyllte fra 200 l. fat han hadde på henger.

Så kom brannvesenet og leste regelverket for ham.

Ikke godkjent beholder.

Ingen skilt med "Drivstoffylling pågår".

Ingen godkjente brannslukningsapparater.

Jeg forstår jo at man har regler på dette, men når beholderen(les: tanken) står i en balje(som samler damp) konstruert av meget brannfarlig stoff(polyester) så er det fritt frem å oppbevare så mye som beholderen rommer.

Det er klart at man må ha regler for oppbevaring på land........

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Oljeprisen skal opp igjen den - tipper dog at det kan drøye litt før den er oppe på 150 dollar fatet dog. Men i år er jeg sikker på at det blir billigere å handle autodiesel ufarget på en søndag kveld / mandag morgen enn det er å kjøpe på marinaer... de skal jo selvsagt leve de også, men avansen litt drøy. hva kjøper marinaene inn bensinen og dielsen for tro?

Jeg synes du skal lufte forslaget ditt for folkene på nærmeste brannstasjon. De vil nok kunne gi deg opptil flere gode argumenter om hvorfor dette ikke er særlig smart.

Ja, dama som står og steker hamburgere på Esso nede i gata her tror jeg nok har skikkelig mange reflekterte argumenter å komme med :giggle:

Beklager, kunne ikke dy meg :saint:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...