Jump to content

Hentetråd Bergen-Sveio

fluefiskeren

Recommended Posts

Ja, som dere ser blir ikke dette noen lang hentetråd, men på denne årstiden regner jeg med at selv de korteste hentetrådene er kjærkomne :-)

Vi dro opp til Søreidgrend i dag morges med sommerfugler i magen for endelig å hente vår Saga hjem.

Vi vil bruke dagen/kvelden til å bli litt kjent ombord, og så er det jo en million kjekt å ha ting som må på plass.

Planen er å gå til Bakkasund i morgen ettermiddag, håper å få lagt ut noen bilder til båthungrige forumsmedlemmer.

bilde

Tusen takk , ja Fedje og Nordheimsund er absolutt plasser som skal besøkes, men vi får ha de til gode.

Takk for tips om Maritim, tror vi har det meste, men vet jo aldri:-)))

Ticora, :-) likte den:-)

Og ja, Saga virker som bra båter, gleder oss til turer vinterstid også, så forskjellig fra sommerbruk, men innehar absolutt kvaliteter vi synes er fantastiske.

Ja, skal prøve å få tatt en del bilder, Bekkjarvik er vi klar over, Gjestgiveriet med mesterkokk skal nok besøkes senere, vi tar en beslutning utifra vær når vi kommer oss utpå, var bare litt spennende med ny plass, derfor er Bakkasund førstevalg i morgen,samt at vi mest sannsynlig går til Leirvik på onsdag.Byssedelen er absolutt oppe og går, vi satser på fiskesuppe med godt brød til i morgen:-)

Nå har vi 6-7 blå ute, men godt og varmt inne i "hytta"

bilde

Ørjans fiskesuppe er nok kanon ja?

Ja , badeplatformen er faktisk ganske stor, faktisk større enn på 365,en så jeg i dag, eller dypere da. Har igrunnen aldri vært så stor fan av stor badeplatform, men ser faktisk nytteverdien nå, både å stå og fiske fra(jada, med vest og sikringstau), samt en fluktstol i solnedgangen med ei kald ei på trinnet :-)))

Ja, så våkner vi til et nydelig vær. Kaldt, og stilt. Vi gleder oss til turen.

Først venter vi på besøk av en arbeidskollega, og så får leg låne meg en varmepistol for å få vekk isen på dieselfyllingen. Blir stopp på Flesland for fylling der.

Så har jeg et spørsmål noen sikkert kan hjelpe meg med.

Vi våknet i 6 tiden av signaler som kom fra det automatiske slukkeanlegget. Det blinket rødt på discharged, og jeg trykket da på override for å få pipingen til å slutte.

Nå lyser den statisk gult, kan det rett og slett være at det har vært så kaldt i natt at trykket i flasken har gått så mye ned at jeg får denne feilindikasjonen?

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...