Jump to content

Hentetråd Bergen-Sveio

fluefiskeren

Recommended Posts

Ja, så våkner vi til et nydelig vær. Kaldt, og stilt. Vi gleder oss til turen.

Først venter vi på besøk av en arbeidskollega, og så får leg låne meg en varmepistol for å få vekk isen på dieselfyllingen. Blir stopp på Flesland for fylling der.

Så har jeg et spørsmål noen sikkert kan hjelpe meg med.

Vi våknet i 6 tiden av signaler som kom fra det automatiske slukkeanlegget. Det blinket rødt på discharged, og jeg trykket da på override for å få pipingen til å slutte.

Nå lyser den statisk gult, kan det rett og slett være at det har vært så kaldt i natt at trykket i flasken har gått så mye ned at jeg får denne feilindikasjonen?

bilde

Det er trolig temperaturen som forårsaker lavt trykk, men det vil du se når du får varme i maskinrommet igjen. Du har vel manometer på flasken der du kan se om du er på rødt område. Hvis ikke, kan du justere litt på alarmgrensen for lavt trykk.

Fikk låne varmepistol til å tine opp dieselfyllingen, og ja Dreamer, mekanikeren mente det samme som oss at det var lav temp som gjorde det.

Takk Sobo, og kurthelg :-)

Nå har vi hatt en fantastisk tur, vi skriver 3 februar, og en skulle ikke tro at for bare noen uker siden så herjet Nina nådeløst her ute. Bildet av taket på ungdomshuset sier sitt, og vi så flere spor etter stormen på vår lille vandring i Bakkavik.

Så da lar jeg bare bildene fra en fantastisk dag på sjøen tale for seg, nå står middagen for tur.

Turen går videre til Leirvik i morgen.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Ja, så var det tid for dagens rapport.

Turen fra Bakkasund til Leirvik ble akkurat så fin som vi håpte på, nok en nydelig dag med flotte opplevelser i omgivelser som bildene ikke yter rettferdighet, men men bedre enn ingenting ikke sant? [emoji4]

Nå har vi vært en tur på byen, spist god middag ombord og hatt hyggelig besøk fra Amfea II.

bilde

Kråkene i Bakkasund nyter de første solstrålene.

bilde

bilde

Fornøyd mannskap på Karito :-))

bilde

Langenuen kan være fin vinterstid.

bilde

Utsikten vår.

bilde

Og så ble det kveld.

Ja, det fungerer veldig bra Bjørn. Det var en ny opplevelse med autopilot, det er takket være den det ble såpass med bilder kan du si:-)

Det er alltid spennende med ny båt, mye å sette seg inn i, men å bruke et par dager slik som nå, og få sett hvordan skuta er i sjøen og hvordan den er å manøvrere er viktig syns jeg.

Vi lærer nye ting hver dag:-)

Tusen takk for flotte bilder! Om jeg er misunnelig........åh, neida! :giggle:

Håper dere holder varmen i kulden. Jeg så dere hadde strøm i Bakkasund og det har dere vel i Leirvik også, men dere hadde vel klart dere uansett.

Skulle gjerne anbefalt kinarestauranten oppe i gaten, men når dere har skipshunden mer er jo kanskje ikke det så lett.

Ha en fin kveld og natt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...