Jump to content

Sjokkskadd!! (Kjapt salg av båt)


index

Recommended Posts

Sitter her lettere sjokkert og forvirret! Jeg la ut annonse på båten på Finn klokken ti i kveld, og klokken halv tolv ringte det en kar og sa at han tar den usett!! Pengene blir overført i morgen... Er det virkelig så lett å få solgt båter nå for tiden? Eller er det jeg som har bommet skikkelig på prisantydningen? Skjønner ingenting jeg...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Sant nok, men en og en halv time da!!! Det får da være grenser for galskap. Men men, da blir det nok sjøsetting av Viksund'en litt før jeg hadde regnet med da. Og jeg som har betalt for annonsen fra til 7. August... :lol: :lol: Det er bare å komme seg ut i hagen og jobbe ser det ut til. Har vært opptatt med klargjøring av den gamle hele denne uken, så jeg tenkte å begynne på Viksund'en nå i helga. Så nå blir det full pinne fremover. Men jeg er fortsatt lettere rystet da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke så kjent modell, så jeg tror nok du har hatt litt flaks.

 

Gerhard

<{POST_SNAPBACK}>

 

Har kanskje det ja. Fort gikk det i alle fall. Og det som er ektra artig er at den går til Bergen, hvor jeg nettopp hentet min nye båt. Skulle visst avertert den litt før, så kunne jeg tatt den med opp til ham...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har kanskje det ja. Fort gikk det i alle fall. Og det som er ektra artig er at den går til Bergen, hvor jeg nettopp hentet min nye båt. Skulle visst avertert den litt før, så kunne jeg tatt den med opp til ham...

<{POST_SNAPBACK}>

:crazy:

Aldeles artig;men så har du da kart han kan få med seg til seilasen nordover! I alle fall godt å høre at det går lett å finne et nytt fosterhjem til henne. Får da bare håpe at han som kjøper er av rette sorten, som tar seg av båten. Du vet hva jeg mener.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok Sagenbåtene er anerkjent her på Vestlandet. I tillegg har du en Sabb som også klinger bra i alle båtfolks ører. Når du så lager en annonse med troverdig tekst og mange bilder som gir inntrykk av en båt som er velholdt og eiet av ordens folk - da selger den seg nesten selv . . . .

 

Det eneste spørsmålet du aldri vil få svar på er: "Hvor meget kunne jeg egentlig ha fått for den."

 

Uansett; lykke til med rask handel og et forhåpentlig like raskt og greit oppgjør!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kommer nok til å savne Sabben litt ja... Men jeg har jo fått meg en ny Sabb da, av den mer voksne sorten, så da så..

 

Fant forresten et lite dikt om Sabben, skrevet av Jan Spurkeland:

 

Takk til SABBEN

 

Det kunne så lett gått på tverke

at strilen vart utvikla slik

at armar vart lange og sterke

at føter vart tynne som spik

 

For roing gjer armane lange

og føter vert veike og små

Det ser du so ofte hjå mange

som ættar der ute ifrå

 

Men takk vere krafta frå Sabben

vart strilen då berga til slutt

Vårherre slapp lett frå den tabben

at strilen vart lågbeint og stutt

 

 

Så får vi bare håpe at han ikke får kalde føtter når han ser båten da..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Sitter her lettere sjokkert og forvirret! Jeg la ut annonse på båten på Finn klokken ti i kveld, og klokken halv tolv ringte det en kar og sa at han tar den usett!! Pengene blir overført i morgen... Er det virkelig så lett å få solgt båter nå for tiden? Eller er det jeg som har bommet skikkelig på prisantydningen? Skjønner ingenting jeg...

<{POST_SNAPBACK}>

Forrige båt handlet jeg usett under en time etter at annonsen var lagt inn. Da jeg troppet opp i Moss dagen etter var det over 30 som hadde ringt - 14 samme kvelden. Noen sto på kaien da vi satt i båten og signerte kontrakt, og bød 50000 over meg... Kul selger som holdt seg til avtalen!

 

Det hadde noe med prisen å gjøre ja.

Redigert av Fantino (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For de som lurer på hva dette dreier seg om..  jeg regner med at det er denne båten du har solgt? http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...LrL202793&pos=1

Gratulerer med salg og kjøp!  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok den ja.. Litt vemodig å selge den, jeg hadde faktisk ingen planer om å bytte båt før Skipper Worse la sin gamle båt ut for salg her på baatplassen. Syntes egentlig gamlebåten var helt grei jeg, men ungene begynner å bli så store at det begynte å bli litt lite plass for oss. Men men, jeg tror nok den nye eieren får en helt båt for pengene. Det er jo begrenset hva man får for den prisen hvis man ønsker overnattingsfasiliteter...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Opplevde noe lignende da jeg solgte den forrige båten for en del år siden. Jeg er selv den typen som hater kjøp/salg av typen "høystbydende" så jeg satte en fast pris jeg mente var grei, og som ikke var prutbar. Ethvert forsøk på prutting ble blankt avvist :wink: men båten ble solgt litt for fort.

 

Men ...

 

De som kjøpte båten var veldig hyggelige, og kontrakt, overlevering, oppgjør osv gikk greit og ryddig for seg. Det teller en del å slippe ergrelser, usikkerhet osv også.

Link to post
Share on other sites

Kommer nok til å savne Sabben litt ja... Men jeg har jo fått meg en ny Sabb da, av den mer voksne sorten, så da så..

Og jeg kommer til å savne dine tips og din hjelpsomhet når det gjelder akkurat denne motoren (2H), fordi vi har (du hadde .. :lol: ...) akkurat samme motoren. Nå skal jo jeg også selg min båt (Grimsøy 26) med denne motoren i, så da gir det seg egentlig selv, index!

 

Gratulere med kjapt salg og takk for alle dine positive innspill når det gjelder denne motoren.

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Og jeg kommer til å savne dine tips og din hjelpsomhet når det gjelder akkurat denne motoren (2H), fordi vi har (du hadde .. :lol: ...) akkurat samme motoren. Nå skal jo jeg også selg min båt (Grimsøy 26) med denne motoren i, så da gir det seg egentlig selv, index!

<{POST_SNAPBACK}>

Det må jo bli index sin oppgave å verve den nye eieren til baatplassen.no :wink:

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Eg har også kjøpt 2 av minw båter med det samme annonsen kom ut.

Første gangen var det en saga 20 som stod annonsert i ei lokalavis. Ringte med det samme avisen kom i postkassen. Båten var såpass billig med en såpass ny motor at eg følte eg eg måtte kjøpe den. Låg 3 timer unna, så eg regnet med at den villi blitt solgt dersom eg ventet til eg hadde solgt den, så eg kjøpte den med en gang!

Link to post
Share on other sites

At salg skjer raskt nå i disse dager er vel ikke så rart, se på kalender, samt det fine været vi har hatt den senere tid, mange begynner å bli engstelige for å være uten båt i sommer....

 

Samtidig vil jeg si at det var utrolig mye båt for ei lita penge! Hadde trodd du kunne fått langt mer for denne ?

 

Om ikke annet, gratulerer med salget, antar det er godt å slippe å tenke på 2 båter samtidig som skal vedlikeholdes, til tross for at det selvsagt er trist å skilles av med det du har hatt....

Link to post
Share on other sites

Han har ihvertfall fått mye båt for pengene.

 

Jeg selv skulle selge en Joda 24 Tour for 4 år siden......var på messa på Sjølyst og ble "taua" inn på standen til baatnett.no for å få annonsert båten min. Dette var søndag og annonsen ble lagt ut med en gang med et arkivbilde. Mandag og tirsdag var det 9-10 telefoner og båten var solgt på onsdag.

 

Full jubel over kjappe salg.

Link to post
Share on other sites

Da jeg kjøpte denne:

https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...w_records=S%F8k

 

Kom den ut på natta i 0100 tida så jeg satte på vekkeklokka og flaks for meg var jeg den første tlf selger tok. Hev meg på hurtigbåten til stord og betalte håndpenger; pruta faktisk også

når jeg skulle hente båten så hadde selger hatt ca 60 telefoner og bud på 15000 mere en det vi hadde blitt enige om.

 

PS: båten er solgt og det gikk nesten like fort, til en litt bedre pris.

Link to post
Share on other sites

Samtidig vil jeg si at det var utrolig mye båt for ei lita penge! Hadde trodd du kunne fått langt mer for denne ?

 

<{POST_SNAPBACK}>

Har prøvd å følge litt med på hva slike båter går for, og trodde jeg var i nærheten her. Men jeg kan jo ha bomma da.. Men men, jeg taper i alle fall ikke på den så da er alt greit. Men det ser ut til at båter produsert i store serier oppnår betydelig høyere priser enn mer skjeldne ting. For eksempel så var denne dyrere enn en Nidelv 24 når den var ny, men Nidelven går til en mye høyere bruktpris...

 

Men jeg har ikke hørt noe mer fra kjøperen i dag da, så vi får nå se om det blir handel av det.. Får sjekke om pengene er kommet inn på kontoen.

 

Hvis ikke så er annonsen fortsatt aktiv, og kan bli stående i over tre måneder til. Men det er litt stress med to båter da, så det hadde vært greit å bli ferdig med det.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...