Jump to content

Bygge stupebrett på salingshorn?

PetternG

Recommended Posts

Ville vel begynt med å skaffe meg stigtrinn opp dit, for lett adkomst, og så tatt det derfra.

Stigtrinn kan jo være kjekt i andre sammenhenger og.

Hvor langt ut ser du for deg at du vil ha det for å være sikker på å komme klar av båten?

Det er jo en besnærende tanke, selv om jeg nok neppe kommer til å lage meg noe sånt selv ... :eek:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

En annen måte å få seg en luftig tur på er å dra ut opphalet og feste til gummibåten (må ha litt motor).

En mann står på rekka og holder i opphalet, mens en kjører jolla fullfart utover.

Han som holder i opphalet kan få seg en fin luftetur når dette begynner å stramme seg.

Bare husk å slippe på 'toppen'.

Obs : Bør kanskje forlenge opphallet noe.

OBS OBS : Røyner nok litt på utstyret.

Her er link :

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Guest Avmønstret#

Har alltid hatt lyst til å prøve spinnakerflyging. Ligge på svai med hekken mot vinden. Knyte spinnakerskjøtene i sammen og la spinnakeren løfte en opp. Med litt skiftende vind kan en vel få både god høyde og dypp i sjøen :-)

Sikkert lurt å ha opphalet i toppen av masta og slippe ut en del meter slik at en ikke dæljer inn og tilbake i båten.

Ikke bare kult å lande på ryggen over en rekkestøtte eller en winch om man skulle skli........ men hver sin lyst.........

Sant det, men en gjør det bare en gang uansett..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...