PetternG Startet 3.Februar.2015 Del på Facebook Startet 3.Februar.2015 Har noen har vært borti, eller lagd selv, et lettmonterbart stupe- brett/plattform for salingshorn på en seilbåt? Tenker en enkel ordning som kan tas opp og ned med lite arbeid, men som tåler vekten av en voksen mann. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 høres litt risky ut... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
PetternG Svart 3.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 Litt risky er det, men mye sikrere enn å hoppe rett fra salingshornet da det fort kan bli vått og glatt. Derfor jeg er ute etter å finne en løsning, som øker sikkerheten og moroa Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 Ikke bare kult å lande på ryggen over en rekkestøtte eller en winch om man skulle skli........ men hver sin lyst......... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 Ville vel begynt med å skaffe meg stigtrinn opp dit, for lett adkomst, og så tatt det derfra. Stigtrinn kan jo være kjekt i andre sammenhenger og. Hvor langt ut ser du for deg at du vil ha det for å være sikker på å komme klar av båten? Det er jo en besnærende tanke, selv om jeg nok neppe kommer til å lage meg noe sånt selv ... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 En annen måte å få seg en luftig tur på er å dra ut opphalet og feste til gummibåten (må ha litt motor). En mann står på rekka og holder i opphalet, mens en kjører jolla fullfart utover. Han som holder i opphalet kan få seg en fin luftetur når dette begynner å stramme seg. Bare husk å slippe på 'toppen'. Obs : Bør kanskje forlenge opphallet noe. OBS OBS : Røyner nok litt på utstyret. Her er link : Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
littmild Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 En løsning som kunne stått der permanent er jo en form for anti-skli på salingshornet, kjekt for å holde utkikk også, men eliminerer jo langt fra akkurat all risiko. Er litt skeptisk til "konstruksjoner" der oppe som potensielt kan skade riggen. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
hanto1 Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 Har den edruelige & moraliserende HMS adelen sovnet? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 hvorfor gjøre det så komplisert?...: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bøljan Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 Jepp! De store gutta når toppen Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 I andre tråder advares det til og med mot å stå på salingshornet, de er ikke (alltid?) konstruert for å tåle vekta fra en voksen mann. Det går nok greit så lenge man trør nært masta. Det er ikke alltid vantet er festet til salingshornet. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Luffe82 Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 Salingen tåler ikke vekten av en mann på midten. Så hva med en plattform som henger over innerst ved mastefestet og henger i spinnaker/storseilfall ytterst. Og blir støttet opp av vantet? Galskap Ja. Liker jeg det? Ja Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 Har alltid hatt lyst til å prøve spinnakerflyging. Ligge på svai med hekken mot vinden. Knyte spinnakerskjøtene i sammen og la spinnakeren løfte en opp. Med litt skiftende vind kan en vel få både god høyde og dypp i sjøen :-) Sikkert lurt å ha opphalet i toppen av masta og slippe ut en del meter slik at en ikke dæljer inn og tilbake i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Februar.2015 Del på Facebook Svart 3.Februar.2015 På salingen er vel litt pysete... Hvorfor ikke på mastetoppen ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Februar.2015 Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 Ikke bare kult å lande på ryggen over en rekkestøtte eller en winch om man skulle skli........ men hver sin lyst......... Sant det, men en gjør det bare en gang uansett.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
PetternG Svart 4.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 Skal laste opp bilde når jeg har fått det til, da det tydeligvis ikke har vært her tidligere Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 4.Februar.2015 Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 Bytt ut båten i en katamaran så er det fullt mulig å rigge til en trampoline mellom skrogene. Ellers skal det vel mye til for å overgå Alex Thomson :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.