Kire Startet 4.Februar.2015 Del på Facebook Startet 4.Februar.2015 Hei Noen her inne som har erfaringer med denne modellen. Også 36 Cruiser, da jeg ble imponert over plassen i denne Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 4.Februar.2015 Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 De er ikke akkurat noen estetisk nytelse. Forøvrig tror jeg de er bedre enn de gamle bav'ene. Og hvis du tåler at det er lite lysinnslipp. Det finnes en morsom test av bav 40 på youtube... Skal lete litt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 4.Februar.2015 Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 :) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kire Svart 4.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 Hehe, så på den i stad. Ikke den peneste nei, men jæskla god plass. Var og så på nye Bavaria i dag og ble mere imponert enn fra mange andre merker rett og slett. Inget årlig bygg som enkelte skal ha frem hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 5.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 ingen flere innspill her Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Har hatt båter som du spurte om tidligere. Bavaria 42 Cruiser og 44 Vision. Begge var vi godt fornøyd med, spesielt Vision. En herlig båt. Når det gjelder 40 FARR fra Bav, er det overbygget som er forskjellig fra ny og gammel. SÅ liker du den gamle, er det penger og spare. Ikke hørt noe negativt om båtene. Foldepropp og bra seil og den flytter seg bra. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bårdp Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Hadde Bavarie 40AC fra 2003 i 8 år. Det var en meget bra båt på alle måter. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 (redigert) herlig test. likte kommentaren om rullestor: "særskilt om man er ensam tysk..." Ellers har jo både Jeanneau, Dufour og Beneteau gode konkurrenter i dette segmentet. Redigert 5.Februar.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Tror ikke du får noen debatt rundt denne. Har vært forsøkt før. Hvis noen har et eneste lite kritisk sysnspunkt, går Bavaristene i skyttergrava og ukvemsord hagler. Rent personlig og rent generelt synes jeg det er en designfeil at alle skjøter ikke kan nås fra rormannsposisjon. Rent personlig og rent generelt synes jeg at det er nesten på grensen til kriminellt at det ikke går an å ta seg tilbake ombord dersom man faller overbord. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Jeg er tidligere Bavaria eier. Og hatt 2 stk. Og jeg var godt fornøyd. Men tydelig er det at enkelte ikke ønsker at eierne eller tidligere eiere skal være fornøyd. Bavaria er et trygt kjøp. Value for the Money. På tidligere 40 cruiser var det tysker skjøte, og det kan sikkert leveres(eller er) på Farr konstruksjonen og. Og da er skjøte på rormannsplass. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 (redigert) Mulligan: Er ikke så overbevist på den med at alle skjøtene skal nås fra rormannsplassen. Greit nok hvis du kun seiler alene, eller har folk ombord som verken kan eller vil bli med på selve seilingen. Men en gang man skal gjøre noe effektivt med litt mannskap, blir det kaos hvis alle tauene er på samme sted. Man får ikke utnyttet kapasiteten. Bedre å ha det litt fordelt rundtom. I en sånn cockpit med to ratt spretter man raskt fram og tilbake. Ville hatt storseilskjøtet nærmest rattene mens fokkeskjøtet godt kan være litt lengre framme. Man tåler fint å slippe rattet noen sekunder for å justere fokka. Båten trenger to par med vinsjer i cockpit for å forandre dette. Men det lar seg jo ettermomntere. Ellers er det sikkert kjipt å ikke ha løygang. Det med badeplattformen som stenger kan man løse med noen taugreier som kan henge ned når man seiler alene for å dra greiene ned. Så det er ingenting her som ville skremt meg fra å kjøpe en slik om jeg ble forelsket i denne båten. Utseendemessig minner disse bavene med de firkantede minivinduene og stygge hyttetak mest om brunsnegler. Det skjønte jo bavaria òg, så de nye ser bedre ut. ;) Personlig vet jeg at bavariaselgere ble ertet av de andre båtselgerne på fester i forbindelse med båtmessene når de måtte selge disse stygge modellene.... :D Redigert 5.Februar.2015 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kire Svart 5.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Enig at FARR designet er litt sært, men om det blir valget, så har jeg en oppfriskning med å legge folie mellom vindene og fremmover i en gråtoner som matcher resten av båten. Altså slik de eldre har i blått. Kan ikke skjønne at Bavaria ike har gjort det. Så på ny Bavaria i går og ble imponert over byggekvaliteten jeg da. Ble ikje det på ny Jeanneau for å si den slik. Der var det tynne skranglete dører og det er ikje slik på Bavaria'n Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Kan den fås med røde striper ? Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 6.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Kan den fås med røde striper ? NEI, da er det enklere om du tømmer din land gule farge utover Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Mulligan: Er ikke så overbevist på den med at alle skjøtene skal nås fra rormannsplassen. Greit nok hvis du kun seiler alene, eller har folk ombord som verken kan eller vil bli med på selve seilingen. De fleste som seiler tur har faktisk ingen med som er seilkyndige. Båten må kunne håndteres av en person. Bakluka er hydraulisk. Hjelper ikke med noen snor. Gjelder kanskje ikke deg som seiler med støttehjul, men cockpitten er for brei. Folk med normal beinlengde vil ramle på dørken i litt vær. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 (redigert) De fleste som seiler tur har faktisk ingen med som er seilkyndige. Båten må kunne håndteres av en person. Bakluka er hydraulisk. Hjelper ikke med noen snor. Gjelder kanskje ikke deg som seiler med støttehjul, men cockpitten er for brei. Folk med normal beinlengde vil ramle på dørken i litt vær. Ja, og siden ingen kjøper disse uten solid autopilot; er det ingen problem å seile den alene. Vil man nå skjøter er det bare litt modifisering som skal til for å gjøre det veldig enkelt. Forøvrig er jeg veldig uenig i din påstand. Jeg hadde aldri lært å seile selv hvis ikke min far satte meg i arbeid når jeg som barn var på seilferie. Og da var det stagkroker som gjalt, for å si det sånn. Mer familievennelig egentlig, siden alle måtte bidra og lære tinga. Men det forstår nok ikke moderne mennesker... Bakluka vises på videoen 1:15. Mulig at macen din viser at den er hydraulisk. Min windowspc viser at han drar den opp manuelt. Før prøve å se med mac i morgen... ;) Hvis man har korte bein kan man sitte ved bordet eller lage en benstøtte. Enkel modifikasjon. Redigert 6.Februar.2015 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kire Svart 6.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 På Bavaria 40 med Farr design er bakleksa manuell. På modellen føre hydraulisk, men de fleste gjør den om til manuell Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Er dette den modellen man ikke kan gå på dekket mellom mast og sprayhood på, fordi plasten er så tynn og myk, med mye knirk ? Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Er dette den modellen man ikke kan gå på dekket mellom mast og sprayhood på, fordi plasten er så tynn og myk, med mye knirk ?Nei, nå tror jeg du må blande sammen med noe annet, eller kanskje du ikke har vært ombord i en? Det er antiskli og fullt tråkkbart hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Stor badeplattform var en av de tingene vi la stor vekt på når vi valgte B40. Vår båt ble levert med taustige som trekkes ut av akterspeilet. Alene i båten vil jeg nok ikke kunne komme meg opp igjen hvis plattformen er i låst posisjon. Er der litt vær, spenner vi oss uansett fast med sikkerhetsline. Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 En ting som er rettmessig kritisert på 2010/11?-modellen er den manglende ankerluka til ankervinsjen forut. Dette ble endret på senere modeller. Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 For dere som er kritiske til Bavaria. Jeg kan garantere at det er mulig å få godfølelsen også i disse båtene. Har delt denne før, men tar sjansen på å gjøre det ennå en gang: Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 , men cockpitten er for brei. Folk med normal beinlengde vil ramle på dørken i litt vær. Jøss! Dette var jeg ikke klar over. Hva er det jeg gjør feil som aldri har ramlet i dørken? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Jeg mener ikke noe annet, understreker igjen, personlig oppfatning, enn at jeg pleier å stemple meg fast med føttene når jeg seiler og båten krenger. Jeg finner, kun min mening, at det gir god komfort og sikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Jeg mener ikke noe annet, understreker igjen, personlig oppfatning, enn at jeg pleier å stemple meg fast med føttene når jeg seiler og båten krenger. Jeg finner, kun min mening, at det gir god komfort og sikkerhet. hm... så det du egentlig mener, er at båter som ikke har trang nok Cockpit, er mindre sikre. Når vi gikk fra 31 til 40 fot for 2 år siden må jeg nok si at for vår del, økte både sikkerheten og komforten svært merkbart. Men folk er forskjellig, jeg respekterer det:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.