Torsen67 Startet 5.Februar.2015 Del på Facebook Startet 5.Februar.2015 Som i topic så lurer jeg blandt annet på forskjellen på eldre Comtesse og King. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 (redigert) Comtessen er på 20 fot og King er 22. King kom vel først, de tidlige har en rettere vindskjerm enn de som er senere. Nesten alle ble vel levert med "høvelbenk" DVS en Volvo B30 på 170hk. Er i alle fall det jeg husker på strak arm her Redigert 6.Februar.2015 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Hjelper jo litt;-) Etter hva jeg finner på google så ser det ut som Comtesse både kom i 20 og 21. King gen.2 ser jo klin lik ut bare at den 22 fot. Ser betraktelig trangere ut i cabinen enn feks Draco 21. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 King DC gen. 1, synes jeg ser helt forferdelig ut(sorry..!)men Comtesse og King DC gen. 2, synes jeg er fine båter. Såvidt jeg vet, så kom Comtesse kun som 21 foter. Hadde en Comtesse som jeg solgte etter å ha pusset den opp for noen år siden: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=35561915&ref=ads&myad=35561915&searchclickthrough=true Det er noen forskjeller på utforming av dashbordet på Comtesse og King gen 2, men ellers er de vel stort sett like. I sammenligningen med Draco, så er det litt mindre cabin på Comtessen, men større uteplass. Når det er sagt er vel uteplassen på Dracoene mer anvendelig med rundsitter. Dog synes jeg en pen Comtesse er penere enn en Draco :) Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
prolificsails Svart 8.September.2016 Del på Facebook Svart 8.September.2016 hvilke modell av de er denne? Sitér dette innlegget Link to post
jo--and Svart 8.September.2016 Del på Facebook Svart 8.September.2016 Svar til #5. Usikker på om den også ble omtalt som King, men denne ble iallefall levert som selvbygg. 22 fot er den og. Ble vel aldri den helt store hit`n.... Sitér dette innlegget Link to post
prolificsails Svart 9.September.2016 Del på Facebook Svart 9.September.2016 Ok. De dc king jeg får opp bilder av er som regel med styreposisjon lenger fremme og mindre cabin ser det ut som. Så det er ikke egen modell den utgaven jeg har tror du? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.September.2016 Del på Facebook Svart 9.September.2016 Egen modell. Den heter noe med CC mener jeg, muligens King CC? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jo--and Svart 9.September.2016 Del på Facebook Svart 9.September.2016 (redigert) Er iallefall en nyere, og kom etter 22 King dc. Litt mer moderne. Vet ikke om din heter King, men det vet gjerne du? Blitt rusten i husken her. Der kom nok svaret fra Ivar tenker jeg. Kanskje det var King CC? Redigert 9.September.2016 av jo--and (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 11.September.2016 Del på Facebook Svart 11.September.2016 Ta kontakt med Hans Petter Slang. Hos Nordkapp Boats. Han kjenner historien og kan sikkert svare. hans@nordkapp-boats.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.