Jump to content

Ny redningsskøyte døpt i dag


KOB

Recommended Posts

Var på dåp av den nye redningsskøyta i dag - RS 132 Gert Wilhelmsen i Fosen-klassen. Er støttemannskap i Redningsselskapet og fikk en invitasjon. Siden eget Skib er litt forsinket (hentes trolig i morgen) tenkte jeg - hvorfor ikke?

 

Kampen Janitsjar, tale v/Monica Kristensen, dåp v/barnebarn til Gert Wilhelmsen (champagneflasken knuste på første forsøk :wink: ), kaffe og kake - og besøk om bord. :flag:

 

Flott skute på 22,5m, gjør 24,9knop og slepekraft på 22 tonn. Har "alt" av utstyr, samt utrolig god plass under dekk, med lys flott salong og bysse, samt egen lugar for hver av mannskapet (3 stk).

 

Legger ved noen bilder.

 

Like før dåpen - mannskapet er ombord

 

Bilde

 

 

Odd Fellow II blir liten i forhold, for ikke å snakke om den minste skøyta!

 

Bilde

 

 

Skikkelig styreposisjon. Roret er "klumpen" bak den ene VHFen, med et grønt felt på (rødt på motsatt side for babord). Joysticken under kartplotteren styrer sleperen. 2 radarer med hver sin skjerm.

 

Bilde

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hvor skal den stasjoneres?

<{POST_SNAPBACK}>

På faktabladet vi fikk stod det "Port: Oslo", men jeg har vanskelig for å tro at det stemmer. En så stor, flott og anvendelige skøyte regner jeg med må brukes på viktigere stasjoneringer.

 

Denne skøyta var forresten med og hjalp til under havariet med Fjord Champion, se Redningsselskapets omtale

 

Oppdatert: Det kan se ut som om redningsskøyta skal ha Oscarsborg som base? Se artikkel fra januar 2005.

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...